Pages

Powered By Blogger

Monday, March 3, 2008

PID GATHERING

Where : PNB Ilham Resort - Port Dickson
When : 29 Feb - 2 Mar 2008
What for : KICK OFF - Penaiktarafan PID yang telah disalah erti oleh kami semua sebagai HARI KELUARGA

Semua org ingat event ni adalah Hari untuk kami semua bersenang lenang dan berendam di dalam kolam bersama-sama ahli keluarga. Maka semua Penyelia dan Penolong Penyelia berbondong-bondonglah dtg membawa ahli keluarga (nasib baik aku tak bawak mak mertua aku taw!) untuk menyesakkan resort tersebut. Ada yang sanggup dtg bawak anak umo 3 bulan sebab ingatkan boleh relax2. Tetapi malangnya.... hummmphh.... pasangan masing2 hanya mampu mengeram dalam bilik sensorang... kalau yg bawak anak-anak lagilah haru.... fenat melayan anak2 yg tak abis2 mengamuk nk terjun kolam!

Marah orang2 Kementerian baca posting aku nih. Well, thats the truth. Itulah yg most of all rasa about that get-away. Our schedules are full and packed with Seminars and project group, presentation, discussion bla..bla..bla.... Seriously, if I ever know that the schedule would be that packed, sumpah aku tak bawak laki aku dan anak kecik aku tu. Kasehan somi ku ..have to babysit our 11 months old doter for 3 days, while mama busy bersidang sampai tengah malam. Serious..sampai tgh malam you ollss..... Aku rasa kalau kami tak bawak ank bini, mesti kami jadi lebih produktif dalam course ni. Tapi dah jadi camni...haku mcm malas nk pikir nk perah otak kuarkan idea2 bernas aku. Asyik dok teringat kat anak aku kat hotel. Dah lah siap bawak pelampung, swimming suit bagai.... Anyway, thanks to kementerian dan pihak Wargo diatas penganjuran event ini.



Marilah kita menghiburkan hati menikmati gambar2 di bawah...

PhotobucketPhotobucketPhotobucket
Upon arrival. Tunggu masa nk check in.






Photobucket
Ptg hari masa 1st day. Tengoklah muker Aisyah yg toye semacam sbb mama tak leh join dia. Mama sibuk bersidang nak.....




PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Dinner on 1st day. Ketung ketang anakku main sudu, ketuk meja... Lihatlah wajah somi ku yang sungguh sabar itu....





PhotobucketPhotobucketPhotobucket
Breakfast on 2nd day. Aisyah tersangatlah buasnya sekarang..takmo dah duduk diam2 dalam highchair. Tengok...muker mama pon dh mula naik angin tu...heh! Somi ku lebih mithali dari aku!






PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Acara asal adalah sukaneka. Tukar jadi acara anekaragam sebab hari hujan. Tu yg gambar ramai2 atas pentas tu..kami tgh nyanyi lagu "Hoi Hoi Ya Hoi....Hoi Hoi Ya Hoi...." dengan tema IMPIANKU. Camana tu? abaikanlah......




PhotobucketPhotobucket
2nd day. Lepas mandi pagi. Tengok...anak aku still muker toye. Wheres my mother??
Mama sibuk bersidang nak....





Photobucket
PhotobucketPhotobucket
Sempat curi masa layan ank aku. Tak sempat nk pegi mana-mana nak. Meh sini mama cerita pasal BATU...ni batu sungai....warna putih...bla...bla..bla...






PhotobucketPhotobucket
PhotobucketPhotobucket
Tengok rambut anak aku. Macam resakser ler nak.... Somi ku berjaya menipu aku. Rupa-rupanya dia bawak jugak peralatan memancing dia. Kalau aku tau dari awal dia bawak btg pancing dia tu..sumpah aku suh dia kuarkan dr boot keter. Heh!






PhotobucketPhotobucketPhotobucket
Wajah2 anakku yang terpaksa lebih banyak memerap dlm bilik. Bawak dia pi ngelat jalan depan pantai sampai aku lewat masuk next schedule. Hehehe.....




PhotobucketPhotobucketPhotobucket
Masa Dinner on 2nd day. Perasan tak mata anakku sembab sebab menangis sampai selop. Puncanya...jatuh katil sampai benjol kepala. Aku laki bini punya la panic! Somi ku tgh solat, aku pulak tgh asyik mekap depan cermin yg membelakangi anak. Bedebuk! dah la katil tu tinggi. Sampai aku pon menangis sama.... cepat2 tuam dahi dia.





PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Aku dgn bebudak PID yang lain. Dalam ramai2 tu...ada sorang tu aku tak ingat/tak tau nama dia.... Gambar 1st, pakai tudung putih, duduk depan aku, pakai spek. Sumpah...aku tak ingat nama ko. Sapa nama ko ekk? Ko PID mana ekk? Tapi aku tetap geng dgn ko...hahahah....





PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Final Day. Tengok....muka anak aku happy giler sebab dah nak balik. Hehehe....Mama ku akhirnya selesai bersidang. Heh!





PhotobucketPhotobucket
Balik dari PD, kami berdesup ke padang. Calon Be End datang berkempen. Opppss..kami bukan nk tengok calon ok...kami nk tengok team bola Selangor vs team bola kg Melayu Batu 16. Sapa menang? Heh...sendri mau ingat yer....



CREDIT TO:
Nita Besut - Sebab bagi aku kopok lekor. Kelllass ko Mak Jah!
PID yg tuka hadiah dgn aku (aku lupa Penyelia atau Pen Penyelia) - Sbb aku dpt hadiah korang yg best. Produk tempatan yang berupa Bakul Rotan 4-segi yang sungguh unik. Maaflah, korang dpt hadiah aku yg tak best. Seterika yang aku beli di TESCO. Bukan produk tempatan..hehehe.
Hazira (Assistant aku) - Sebab berjaya membuat pembentangan ala2 salesman selama 10 pusingan berturut-turut semasa sessi pembentangan hasil usahawan dan produk pelancongan setempat. Bagus wei minah ni...sapa2 nk tackle dia, contact aku yer!
Urusetia (Pihak War. Global) - Sebab bagi aku bilik yg best dan strategik. Betul2 depan pool. Bukak jer pintu beranda, terus terjun pool. Heh!
Suami ku - Sebab berjaya menjadi somi dan ayah yang marvellous selama 3 hari berturut-turut. Mandikan anak, buatkan susu anak, basuh berak anak, suap makan anak, terjun pool dgn anak, tidokan anak...bla..bla...bla...


0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker