Pages

Powered By Blogger

Tuesday, December 23, 2008

MANA LEBIH BERBALOI DAN SELAMAT


.
Google tgh sakan menggila delete blog orang. Harini saya perasan blog FARA plak kena remove. Saya pon mulalah kepanasan. Meraban carik solution. Pls help me on this...

  • Pakai domain hosting dgn kos minimum approx. rm100 per year dgn storage 500MB dan 1000bandwith atau,

  • Subscribe to Google paid account dgn kos minimum USD20 per year dgn storage up to 10GB dan unlimited bandwith.

Click utk besarkan.

Saya sudah guna lebih kurang 300MB untuk my current blog and picasa. Kalau saya beli local domain dgn kos minimum (lagi besar storage lagi mahal) dan transfer all my previous entry, saya cuma tinggal 200MB free space. Macamana tu? Kalau nk jugak, saya kena ambik package yg lebih mahal dgn storage yang lebih besar. Ataupon, start a new blog!

Kalau katakan saya pakai Google paid account, adakah terjamin yang akaun saya TIDAK AKAN DI DELETE atau DI REMOVE atau DI LOCK? Sebabnya, selagi penggunaan saya tak sampai tahap berbayar iaitu 10GB, mungkinkah saya masih dianggap sebagai pemegang akaun percuma?

Dan apakah sebabnya akaun2 tertentu kena delete tanpa sebarang nitification? Perlanggaran TOS apa yg diorang dah buat? Kalau nk kata kerana display byk iklan2 luar like nuffnang, advertlets and so on, ada jugak blog yg kena delete tu takde pon display sebarang bentuk iklan?

Kang nanti penat2 saya bayar USD20 kat pakcik google, tetiba dia delete jugak blog saya tanpa sebarang alasan. Kat sapa saya nk mengadu? Tak kan nk pi jumpa Presiden Obama plak?

Kalau anda jadi saya, apa yang anda buat??

.


0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker