Pages

Powered By Blogger

Friday, February 27, 2009

MENGUJI KESABARAN

.

Kalau 'pandai' saya tak kisah.
Kalau 'dengar kata' saya tak kisah.

Tapi dia 'tak pandai' dan 'tak dengar' kata... dan 'orang tua' pula...

Maknanya, saya tak boleh 'sembur' sesuka hati. Kena ckp dgn lemah lembut (sedangkan jantung mcm terbakar menahan geram)

Suruh buat kerja sendiri, dia pon tak tau kerja apa dia nk buat. Sudah 2,3 minggu tak datang. Tiba2 mingguni dia datang. Datang dengan kepala otak yang kosong mcm tak pernah belajar apa-apa. Dia belajar sampai mana pon dia dah lupa.

Mood saya sudah spoilt sbb Makcik ni datang. Saya ingat kelas dia dah dikenselkan.

Sudahlah saya terpaksa mengadap 'anak dia'. Sekarang 'mak dia' pulak saya kena hadap.


Inilah cabaran kerja Makcik Rehan.







0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker