Pages

Friday, September 18, 2009

TERKEBIL-KEBIL


.


Pukul 2.48 pagi. Haram tak leh lelap. Pusing kiri-kanan. Tukar posisi bantal, pon tak mau lena. Tak kan aku nk ubah posisi katil memalam buta kot! Mau kena pelangkung dgn PS yg tgh dok sedap berdengkur.

Bangun, kuar bilik. Ngapppp.... Dah ngapppp... gluk-gluk [minum] pulak. Pastu krukk... krukkk... [kunyah air batu pulak - inilah tabiat aku di hujung2 kandungan skang].

Dok melengung kat meja makan, tak tau lagi apa yg nak di ngap - sebab aku tadak napsu nk mkn pon benarnya. Pelan2 angkat montot, hayun perut... datang depan, ON laptop.

Dahhh... pon tatau apa nk buat. Blog-hopping pon takde citer baru. Semua aku dh baca ptg tadi. Yerla... malaun mana lak yg bgn pagi2 buta mcm aku nih, update belog kan?

Nak ON TV pon malas. Nak masak? Koser ahh... dah elok2 Nenek Onah tapaukan lauk tu haaa... sok pagi sahur tinggal nk ngap jer, carik pasal lak aku nk memasak-masak bagai. Kut sedap takper gak. Buat belengas dapur jer.

Lipat kain? Basuh kain? Semua dah beres. Gosok baju? Bajunyer yg takde nk digosok. Baju melayu PS kat umah Nenek Onah lagi. Baju Mencah aku lom alter lengan dia yg panjang berjela tu. Baju raya aku sendiri?? Adalah NAN HADO. Uwaaaaa....

Tak kan aku nk basuh porch kot! Mau pengsan jiran sebelah umah akuni tengok Bini Si Sepol sakan membasuh porch di subuh sepi'ie.

Kalau si Zalia or Ezey dok online YM lagi, leh agak layan bergossip...

Pukul 3.05 minit dah ni... Mata oh mata... silalah mengantuk...





0 Scribbles: