Pages

Wednesday, December 23, 2009

AISYAH DAH TAK TAKUT JUMPA DOKTOR





Dah 2 hari Aisyah demam.
Demam tak teruk, badan ada sikit panas.
Tapi batuk yang tak tahan tu. Sampai serak suara.
Dalam dok serak2 tu, gagah jugak nak menyanyi.

Plan asal, nak bawak Asyraf pi cucuk.
Tapi buku klinik dia PS tertinggal kat opis pulak.
So, postponed dulu nak cucuk adik.
Bawak si kakak instead.
Ubat kat umah pon dah abih kan.

Suspen woo nk bawak budak ni pi kinik.
Tak pernah tak melalak.
Tapi kalini diffetrent betoi.
Selalu tu, parking jer depan klinik dia dah start menangis.
Nampak jer doktor singh pakai turban besar, lagi kuat dia melalak.
Dalam bilik doktor, ada 2,3 kali dia menangis sampai muntah-muntah.



Mula-mula layan dia main pokok krismas,
tunjuk gambar bunga, buah & haiwan dlm klinik.
Bila nama dia dipanggil,
mula-mula dia buat berat badan tak mau masuk.
Babah dia pujuk-pujuk,
elok pulak kalini tak menangis.

Ohhh... anak kami dah besar rupanya.
Sebesar badannya!

Sebelum balik, kami anak beranak timbang badan dulu.
Anaknya 15 kilo.

Maknya?????
Kilometricoooooo...!
Menulis beribu-ribu perkataannnnn.....

Sekian, syadap you!


0 Scribbles: