Pages

Powered By Blogger

Tuesday, January 26, 2010

SENGKUANG

.
Sedang Makcik berdendang riang menyanyikan lagu Saleem,
Aunty Mary muncul lagi...
[Hari Selasa memang hari dia]

Awal-awal lagi dia kecoh dok panggil...
Cikgu, apa pasai saya mau mukak email tatak muleh...
Saya sudah makai ini emel lama munya... hali ini pasai apa tatak muleh mukak?

Haku memang dah hafal email address dia...
mitwai@yahoo.com
YAHOO yer kawan-kawan....

Tau dia dok peroseh nak bukak email dia kat mana?
GMAIL yer kawan-kawan...
80 juta kali log-in pon tak akan lepas punya laaahhh!

Makcik suh dia masuk page Yahoo. Siap tulih besar badak kat whiteboard
www.yahoo.com

Jenuh aku kontrol gelak kat belakang tengok dia nak menaip...
[makcik berdiri belakang dia]

wwwyahhocom
wwwmitwaiyaho.com
wwwwahoo

last2 baru betul...

Berderet email dari Facebook!
Aduhhh.... satu pasal lak aku nk kena ajar dia nak ACCEPT or IGNORE people
[tapi Makcik tak ajar dia ADD AS FRIEND, kalau takkk lagi masak la haku]

Satu soklan kelakar dari dia:
Cikgu arr.. kalau ini hali saya mau flen sama ini olang kan...
nanti kalau lain hali saya tatak mau flen sama dia lagi...
apa machiam mau HALAU ini olang haa?
tak habih2 dgn word HALAU dia tu.


*flen = friend

Makcik Rehan jawab :
Friends are forever la aunty...
Tak mau la halau2 kita punya kawan kann...
[padehalnya aku malas nak ajar beliau]

Jawab beliau :
Saya tauuu... saya tau.... 
saya mukan mau HALAU flen..
saya mau tau saja
[fuhh... boleh tahan jugak dia punya semangat enquiry bukan?]

Ketika entry ini ditulis, beliau sedang compose message kat facebook.
Siap panggil Makcik tolong check spelling
Kapla saya ada pusing kata dia.

Kesian tengok dia,
makcik zoom in skrin komputer,
biar huruf-huruf tu semua kuar bagak-bagak depan mata beliau.

Walau apapon, Makcik tak muleh marah-marah sama beliau...
Ketap bibir dan simpan anger dlm hati saja lorrr.
Sudah jadi tanggungjawab kami berhadapan dgn mereka-mereka yang sebegini kannn
Kami layan jerla setakat mana yang termampu. Hihihi

Tambah pulak kannn Makcik kannn dah dapat kannn 'habuan' untuk minggu ini kann...


Gelakla...gelakla....

Tadi student2 Makcik pon dah sengih2 kat aku tengok aku dpt sebiji sengkuang besar penumbuk nih.
Berani korang gelak2 kat Cikgu Rehan ekk... tumbuk dgn sengkuang karang haaa...





0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker