Pages

Sunday, February 28, 2010

SYAFIA HUMAIRA SAHARI

.

Terlebih dahulu, Al-fatihah untuk arwah.
By this time, rasanya semua orang dah tahu pasal kes arwah kan. Fine.
Malas nk copy paste artikel dari sotkabar bla bla bla. Let the authorities do their part.

Part kita - selain menyumpah seranah, memaki, mengutuk mak dia yg kaki putar belit, 
boipren binatang mak dia... ambik iktibar... dan tepuk dada...

Makcik jarang ambik tau hal ehwal rumahtangga orang.
Jarang-jarang sekali Makcik buat entry pasal org lain.
Balik-balik asyik citer pasal aku anak beranak. Kan?

Tempat kejadian, Batu 30 Ulu Yam Lama... 
dekat dengan PID Rasa.
Ramai student-student Makcik, duduk sana.
Sebab tu Makcik rasa terpanggil untukmembuat entry ini.

Bukan nak kata apa.... 3 tahun Makcik kerja di Rasa (Daerah Hulu Selangor) ni... 
memang macam-macam cerita pelik pasal masyarakat kat sana makcik dengar dan tengok sendiri.

Kes rogol ramai-ramai...
Rakam gambar porno...
Skandal bini org laki org... melambak!
Tak lupa juga skandal Mak Jan..
Skandal pompuan Islam dgn lelaki bukan Islam...
Anak luar nikah....pon ada...

Masyarakat kitani memang dah berulat gamaknya...
Sibuk lebih2, satgi kena lahar kata nyibuk hal org.
Bila semua org takut kena lahar, ginilah jadinya.

Mana lagi zalim,
Hukum rejam penzina...
atau terajang budak kecik umo 3 tahun sampai mati?
[dimana, kalau mak budakni dan binatang boipren mak dia tu dah kena rejam,
budakni mungkin tak akan kena dera]

Nampak tak kesan kepada ummah bila kita tak ikut syariat?
Makcik malas nk elaborate lebih2, kang aku kena cop puak pelampau agama.

Yong, Syani, Ibu Yasmin....
aku tunggu cerita dari korang.







5 Scribbles:

AISYAH HANI said...

memang cilaka punya orang tu... dah takde otak nak pikir mana baik mana buruk. Bila orang kata otak letak kat lutut mula la nak melenting.. Tu la bila agama dah dipandang enteng, pemikiran manusia pun jadi singkat..Wallahu'alam.

adha said...

aku sgt geram ok... da la budak tu sebaya arwah anak aku.. alahai...

memang patut kena rejam.. da la bersekedudukan...

memang tak dak otak.. tak yah la purak2 nanges, makin benci aku tgok mak dia..

dunia dunia....

b.O.n.d.a said...

bila jadi kes macam ni, sayuuuuu jek pandang kids bila dOrang tgh tidO...rasa tak sanggup nak marah2 dOrang walOpun auta depa makin kuat =p

nak marah berpada2..takkan sampai terajang budak sampai mati..ce Orang terajang dia sampai mati..aci tak? aci kan??? baru adil..huhuhu..tapi tak adil sangat..budak tu kecik lagi, tatau pape..better cincang sampai lumat pastu bagi ikan makan..ntah2 ikan pun takmO makan..huh

Ops! kOmen penuh berimOsi pada manusia yang bertOpengkan syetOnnnn macam tu..sOri yek MR.. =p

Elyn said...

aku yg jarang tepek kisah akhbar pun tertepek gak seba geram pada org camni.

rase nyer sorang je dh maki berbakul2.... kalo 100 org, bape bakul makian mak ngan BF die dapat ek??

Anonymous said...

ya betul. kerajaan malaysia pon kena buat hukum hudud nih! unless kalau takut ramai pemimpin especially barisan umno ramai yang kena rejam sebab banyak kes diorang yang buat tak senonoh , walau dah jadik isteri orang, suami orang!