Pages

Powered By Blogger

Tuesday, November 18, 2008

ALTER SUAR


Seluar ni punya lah lama dah dapat, tapi saya malasss banget nk alter. Seluar uniform keje babah mencah. Alkisahnya, Sabtu tu kan sayer membizi dgn jamuan kat opis. Ahad tu plak cuaca mandom. Makanya, laundry saya sedikit terjejas. Senang citer, suar keje laki aku dok berendam dlm mesin basuh. Org tua tu mlm kang nk berangkat dh. Kelam kabutlah sayer meng'alter'.
Hik hikhik....

Pagi Ahad tu terpaksa jugaklah godek mesin jahit nih. Ni nenek Onah punya, tp dia tak geti pakai pon. Along (kak ipar) yg rajin guna - alah, takat jahit kain batik, seluar tembus, alter kain. Gitu2 jer.

Mak aii...bersepah tak hengat. Tu...be2 bersusun tepi mesin tu, kami 3 beranak yg punya. Kan pegi Setiawan aritu, tak abih simpan pon lagi baju-bajan dlm beg tu. Bukan Setiawan jer, yg aku pegi training kat KLCC dulu pon blom kemas lagi! Yg ada kain batik tu sebenarnya pelapik iron board. Biasala, segala mcm mak nenek kain-main berlonggok atas tu. Hihihi...

Bukanlah nk eksen kan, tapi kalau setakat alter hujung kaki seluar tu, memang sayer terrer kemainlah kan. Hehehe. Saya lahir dalam keluarga celik mesin jahit gitu. Infact, masa dodulu (zaman lepas2 SPM) sayer jahit sendiri baju kurung. 3,4 bulan lepas, baju2 tu masih boleh ku pakai. Skang tidak lagi.... kan membesar bagai johan.

Eh, bila kalanya aku nk start mendiet kan? Aritu dah poyo2 spread news kata nk start. Okeh la.., soon ekk...very soon..hehe.


Gambar arkib.


Mujurlah masa mak dia menjahit, budak ni dok tido kat bawah. Kalau tidakkkk.....


.

0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker