Pages

Tuesday, November 18, 2008

BED TIME SONG

What comes around, goes around. Gitu kan temanya. Gini...

My emak, kalau nk membuaikan anak (kami 5 beradik semua keturunan buaian kan..) ada lagu dodoi dgn melodinya yg tersendiri. Owhh...saya tak hengat pulak samada Mak karang sendiri melody lagu tu atau dia pon dpt dr Arwah Mak Tok saya kan. Sebagai pendodoi tegar (sedap2 jer bagi gelaran kat mak sendiri kan?), tiap kali nk dodoikan anak dia (dan skang cucu-cucu dia juga) mesti dia nyanyi lagu ni.

Dan sayer, bakal jadi pendodoi tegar - masa 1st time dodoikan Aisyah, otomatik keluar lagu dan melody yg sama mcm mak saya punya lagu. Adik-adik pompuan saya juga, kalau tidokan anak2 buah dorang, lagu ini jugak yg keluar. Suami saya pon penah tanya, mana dapat melody lagu ni ekk... tatau lorr... dia sendiri mari kot. Hihih...

Du... du du du du du dui.....
du dui.....
du... du... dui.....
du du... du du du du du dui.......
du dui......
du... du... dui......

Sebulan dua lepas Aisyah berbuai, lagu tu dah dirakam pulak dlm kepala babah mencah. Skang ni, kalau dia tidokan anak (walaupon tanpa buai) dia pon nyanyi lagu tu. Pitching semua perfect mcm versi asal. Muahahahaha.....

Lagi menarik. Lately, dlm 2,3 harini... bila saya nk tidokan Aisyah, sama2 bergolek atas katil sambil saya nyanyi lagu tema generasi anak cucu Pak Cik Juri ni, budak kecik nan bertuah ni pon sama ikut nyanyi. Sambil pejam mata, korek-korek idung gitu! Tapi pitching dia lari la...

Dia main taram.
Du du du du du du du du....

Saya bakal merindui saat2 ini andai 'perpisahan' bakal terjadi tahun depan. Ya Allah sedihnya wey....

Mcm biasa, gambar arkib.


.


0 Scribbles: