Pages

Wednesday, November 19, 2008

DARI GERAI MAKCIK SIMPANG



Baru balik lunch kat tempat biasa. (asik lunch manjang, bilanya nk diet makcik Rehan ooiii)
Lepas makan (dengan banyak sekali!), sayer basuh tgh. Masa nk ambik tisu kat meja sebelah, ternampak surat khabar (lupa brand surat kabo tersebut).

Nampak tajuk, MELODI, Tolonglah profesional!

Terus terkinja-kinja nk baca. Sumpah! dah lamaaaaaaaaaaaa sgt nk mengadap muka abg rambut ketak tu kat TV3. Eh, tp minggu lepas tertengok dlm 5 saat, di akhir program.

Mai saya nk kepochi apa kisah dlm paper tu. Jgn tatau, saya ambik newspaper tu, dan duduk balik kat meja saya membaca hal ehwal hiburan tanah air.

Owwhh..rupa2 nya pasal Melodi buat statement dlm TV kata ramai reporter yg sentap masa resepsi kawin Serap dan Munger. Ada reporter yg tak rela dilabel sentap sbb mereka tak sentap pon. Melodi jer yg khabarnya sentap dgn layanan pengantin yg menyebabkan krew melodi menunggu lama untuk menemubual pengantin. Melodi punya pasal, semua wartawan kena kutuk la kekdahnya. Hambik ko... kemain lg haku, citer detail lagi.

Gini, dlm byk2 yg dia tulis tu...saya tertarik kpd isu di mana Serap agak terasa bila reporter Melodi 'dengan penuh berkarisma' bertanya kat pengantin tentang senario perceraian dikalangan pasangan sesama artis! Cerdik benor wartawan tersebut kan?

Bukan dia nk tolong doa ka..wish yang terbaik ka.. ini pegi tanya soklan 'tak berapa pandai' tu kat pengantin? Mcm nak bagi hint plak kt pengantin 'kang kome pon ginilah jadinya...cerai-berai'

Yerla..memang la Serap dan Munger tu dah memacam hal sebelum kawin kan... tp kalo pikir logik la...sapa yg saja2 nk kawin, pastu esok2 saja2 nk bercerai kan? Yang lepas tu lepasla, apa daya kita nk hukum depa kan? Mak Pak depa pon buat derk jer... tak kan kita nk pi ajarkan depa ye tak? Tp bukanlah bermakna aku ni setuju dengan adegan comolot depa tuh... kita hambek la pengajaran kan.. yg haram ttp haramlah kan. Nk ngutuk lelebih, kita pon ada anak-anak kan? Tatau lagi untung nasib depa akan dtg kan... (korang paham ker motif dan situasi yg aku nk sampaikan nih?)

Ni haku dah membebel ngalahkan cikgu besar tgh bagi syarahan plak dah...

Nah la layan sekeping gambo pengantin sensasi. Walaupon perkahwinan dorang ni takde memberi kesan sekelumit pon kat sayer, saya sebenarnya jeles gak ngan si Munger ni...ada org sponsor jet peribadi, naik rolls-royce lagik.

Bang, kalau kita re-do kita nyer majlis kawin, agak2 ada ker org nk sponsor kita cenggini? pangggg....!!


sumber - oh! bulan.

.

0 Scribbles: