Pages

Powered By Blogger

Friday, November 7, 2008

LITTLE KHALIFAH


Semlm saya bual bicara dgn Siti Sifir pasal hal ehwal anak-anak. Bagi saya, dia ibu yang cemerlang (mesti dia tak suka saya tulis mcm ni) Umurnya muda setahun dari saya. Tapi anaknya sudah 4 orang. Ya kawan-kawan. EMPAT.

Saya selalu muhasabah diri (tapi lepas tu jadi jahat balik) membaca nukilan2 bernas dalam blog dia. Saya kagum dgn approach yang dia gunakan untuk mendidik anak-anak dia - Arwa, Asmaa, Uwaiys dan Usamah (sorry Pija, susunannya tungang langgang). Kalau kawan-kawan tak percaya, sila terjah blog dia dan tengok sendiri. Hehe.

Ringkaskan cerita, saya tanya dia mcmana nk handle anak yg sgt2 aktif mcm Aisyah? Saya dah jumpa Arwa (yg kecil sekali buat masa ini. hehe) dan saya tengok Arwa anak yg baik. Ya, mungkin sebab masa tu dia kecik lagi dan kebetulan masa tu Arwa tak berapa sihat (chicken pox). Tapi, bandingkan dgn Aisyah masa seusia dgn Arwa, Aisyah dah mula melasak okeh!

Ringkas jawapan dia. Tapi pedas. Hehe..mentang2 lah akak ko ni tak mudah sentap yer dikk.. hehe. Saya dan dia memang selamba jer 'main lepas cakap'. Hehehe...maklumlah, 4-5 tahun dok makan nasik kawah yg sama dan dijaga oleh warden yg sama. Hehehe.

"Tulah...panggil lagi monster. Kan dah jadi mcm tu. Apa yg mak dia sebut, itulah yg dia jadi."

Hambekk ko... adik aku sorang ni memang takde cover2 dah. She is my junior, my dormmate, my gang bas skolah (naik bas Taayah nk balik kampung), my Unimate (tapi different faculty) and my sifu dlm online business.

Walaupon sebenarnya saya tak penah pon panggil Aisyah monster secara vokal (saya tak penah mention direct kat dia yg dia ni mcm monster), saya sebenarnya memang ada terfikir, mungkin jugak anak aku jadi mcm resakser kecik sbb aku dok suka refers her as little monster dlm blog kecik nih kan.

Well, let me me clarify here about the word little monsters that was 'commonly' used in this little blog of mine.

Whenever I wrote little monster here and there (referring to Aisyah) I was actually picturing her as a very cheeky, playful, active, adorable, fun-to-be-with, joker, entertainer, independent, smart, sporting, tough, strong, enthusiast, determined, creative, passionate bla..bla..bla.. I have no intention of referring her as the 'real monster' yg mcm dlm ultraman, pokemon, digimon ke hapa...

She's an adorable little monster!
Mungkin lebih sesuai saya katakan begini : Dialah madu, dialah racun, dialah penawar.

But, as I am a positive person (konon-konon la weii..kasi can la kat aku), and always open for any critisize, dan sentiasa bersedia menerima cadangan2 berhemah, makanya, mulai sekarang, saya tak akan me'refers' Aisyah as LITTLE MONSTER anymore.
This is a promise. Everybody, please remind me if I terlufer okey!
(Umat yang tak berpesan-pesan, adalah umat yg hidup dalam kerugian)

From now on, Little Aisyah will be refers as LITTLE KHALIFAH (ohh...so Taayah bunyinya kan Pija. Hehe... I like!) ataupon Little Lady, Little Sweetheart, Little princess (Ewww.... mcm manja kemain jer...) depends on the story that I'm telling at that time. Boleh gitu?

Pija, please allow me to refers you as ustazah!

Hahahahaha..jgn mara, nanti kena fire dgn monster!


Salam Jumaat everone, have a nice weekend!


.


0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker