Pages

Powered By Blogger

Friday, December 12, 2008

MY OLD BUNNY

.

This old bunny used to be mine. Bought this when I was 17. Wallaweyyy... been keeping this for 13 years! Ada kisah bunny ni...

Back in 1996, me and my roommates (geng bebudak asrama) decided to buy something as a 'kenang-kenangan'. 'That thing' has to be cheap sbb time tu kami kan geng bas sekolah (GBS) lagi. Semua al-kopak wal pokai gitu. Makanya, not so long before SPM, we went out together dan jumpa Bunny ni kat pasaraya extra kat town Ipoh. Kalau tak silap itulah nama pasaraya tu. Skang rasanya dah lesap dah supermarket tu.
Mintak Dive Ipoh tolong sah kan ekk. hehe.

At that time I did mentioned to the rest of my GBS or better known as RKBBians, kita simpan menda alah ni sampai anak-anak kita nnt leh main menatang ni. Saya pon dah tak ingat pasal bunny ni sebab tatau kat celah mana mak saya simpan. Tetiba masa balik kampung kalini bunny ni dah 'terkeluar'. Maybe sebab mak dah mengemas-ngemas dan terjumpa...

Bila saya tengok Aisyah kemain suka main dgn Bunny yg dah usang nih, jiwa nurani saya sedikit tersentuh dan terkenang saat2 muda remaja dulu. Goshh... time really flies! Rasa mcm baru semlm saya ambik SPM....

Sengaja kami tinggalkan Bunny tu kat kampung walaupon mak saya suruh bawak balik ke Rawang supaya Aisyah boleh terus bermain dgn si bunny ni. Entah kenapa, saya rasa sesetengah 'benda' should remains as it is rather than bringing or transforming it into somewhere else. Saya mahu memori manis itu kekal di rumah mak supaya tiap kali kami pulang ke kampung, ada sesuatu yang indah untuk dikenang.

Sian mak ayah aku kan, sofa pon dah koyak-koyak haa.... hehehe. Selingan.






Wahhh... apsal entry saya ni ala2 down memory lane sikit nih...

0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker