Pages

Powered By Blogger

Wednesday, January 14, 2009

GARISAN MERAH BERKEMBAR : UPDATED

.
Ini bukanlah satu kejutan. Ini bukanlah satu kemalangan. Saya bersedia menerima berita ini pada bila-bila masa. Abih, dah haku tak dapat DPLI kan, nk tunggu apa lagi?


Patutlah mood aku lain mcm 2,3 hari ni. Setelah kepala ada sikit weng, dan bercakap pon ala2 main sembur jer kat org keliling (sian kat student2 sayer dan org2 'tertentu' yg tidak bersalah... ampunkan daku) haku pon buatlah ujian kertas litmus (UPT) ni ha...

Seperti yang dijangka. Yerr..Makcik Rehan ngandung. Saya sebetulnya perlu melakukan UPT setiap bulan kerana saya bergantung kpd mcm2 jenis ubat - herbs, supplement bla...bla...bla... Bahaya kan, kalau tersalah mkn ubat yg tak sesuwei utk preggy women.

Tadi pegi klinik, top-up ubat seperti biasa (resdung yang menjadi-jadi weh, sampai sesak napas memalam) - saya ckp kat doktor, UPT saya positif... doc nk saya buat lagi sekali tak?

Doktor Noraini said:
Kalau dah kuar 2 garisan tu nk test apanyer lagi... ngandung la tuh! So, from now on kena careful la mkn ubat until at least masuk 2nd trimester. So, ubat awak yg biasa saya potong tinggal satu jenis ni jer and consume ONLY IF NECESSARY. Apa segala mak nenek ubat lain please stop - even vitamins and supplements.

Yg lawaknya, doc tanya - Bila 1st day period of your last cycle? Haku boleh blur mcm org ngandung sulung. Aku boleh jawab - entah la doc, rasa-rasanya 15 Dec. Ah bantailah, kata dia. Hehehe. Nanti u masuk 2nd trimester kita buat ultrasound baru tau exact EDD.

Aku suh doc tu cek aku nyer BP sekali sbb lately kan aku cam temper tak kena tempat gitu. Dah cek, biasa jer kata dia - normal. Amboi nak, lain mcm ko punya pembawakan... blom apa2 mama ko ni dah laser kemain.

Anyway, lepas dapat 2 garisan merah kat kertas litmus tu, haku pon mms gambo tu kat bapak Mencah. I said : Dua garisan merah sudah kuar, you gonna be babah kuasa dua! ---> maksud aku tu...bapak kepada 2 org budak lah yakni si Aisyah dan bakal adiknya (InsyaAllah).

Eeeiii...boleh blur kejap laki haku ni. Dia boleh tanya : Apa maknanya? Ngandung kembar 2 ker?
Layannnn...

Sapa lagi nk mengandung secara berjemaah dgn i nih? Jomlah.... Oli? Fara? Farah Sahira? Kak Mah Gali? Amy? Zalia? Cek Lala? Embung?


***********************

Updated :
Thanks everyone for the wishes. Harap2 anda semua juga beroleh keberuntungan dalam masa terdekat ini. Alangkah bestnya kalau kita semua pakat2 bunting secara berjemaah.

Kak Mah, lepas jer turunkan bendera jepun, cepat-cepat mulakan operasi baru ya!

Oli, kungfu ker taichi ker taekwando ker.... bantai jer...janji misi terlaksana. Haha..

BIMBO, ko dah loose weight byk dah tu...sikit hari lagi kompom lekat. InsyaAllah...

Ira, Pindah umah baru nnt, bawak la baby baru... usaha kuat lagi. hehe...

Fara, mesti boleh punya. I lagi heavyweight dr u tawww...

Aznie, kalau boleh pass baton ni...andalah org yg berada di top list saya!

Shimex, mekasihhhh. Kita tgok nnt camana gaya aku jadi bini tarzan! kekeke...

Mak Kaisah, Kalau kemahuan dah ada... jom lah join. InsyaAllah...semuanya akn ok!

Embun, ko pon dah tahap wajibulghunnah dah ni. Hannan tu dh nak baligh ha... buat proposal biar power sikit beb...barulah 'sangkut' kekeke...

Mummy Azfar, Thanks so much! tanak join i kerrr....? heheh

Adex, Kalaulah i dpt twin yg comey mcm anak2 u tuu...aww syiok!

Yra, timing sama nampakkkk! Congrats to you too...

Luv_ma, thanks so much. Bila nk bagi adik kat Aqeel? hehe

Eynda, thanks sis. Tak teringin nk bukak kilang balik ker sis? ekekeke

Nor (ibu rayyan & pia), saya dh jangkit dgn nor la..hahah

Noy Brunei, jomlah join samaaaaaa....

Ija, Ilman pon dah beso kan. Harap ko pon join aku gak tahun ni...



0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker