Pages

Powered By Blogger

Wednesday, January 21, 2009

MAMA... MAMA... MAMA...

.
Semalam saya off. Flat di rumah. Atuk Acan pon flat - demam. Nenek Onah juga flat - demam. Aisyah pon kena mild flu & fever tapi dia tak flat pon! Meligat mcm biasa.... *sigh*

Bermula dgn muntah membuak2 pada petang Isnin, bangun pagi Selasa kepala saya terus weng ditambah dgn selsema resdung yang sgt teruk. Ingatkan nk gagah kan diri ke opis (walaupon saya mmg dah bercadang utk bercuti) tapi sebab semlm last day my assistant yg bakal menjadi suri pada hari minggu ini, ingatkan nk lah ke opis sembang gedik2 dgn dia sebelum dia jadi bini org kan... Tapi saya tewas di tgn sebijik pil. Terus zzzz sampai pukul 10.30 pagi!

****************************

Pagini saya masuk opis dgn lemah gemalai. Sungguh tidak bermaya. Siap bawak bekal! Saya tamau kuar tengaharini. Rasa mcm allergik kepada sinaran mentari jer. Terbit jer matahari, saya mulalah uwek-uwek mengalahkan puteri lilin. Saya mau tidurrr...shj. Boleh gitu?

Dan Aisyah, semakin menjadi-jadi manjanya dgn mama! Celik mata, yang pertama susu dan kedua mama. Dengar suara mama di atas, terjerit-jerit dia panggil mama suruh turun ataupon bukak safety gate tu biar dia yg naik! Kalau mama bergerak seinci jer pon dari dia, kecoh dia mencari - mama! mama! mama!

Babah happy lah yerr.... kalau dulu anak dara ni asyik melekat dgn Babah semedang. Sekarang semua mama. Pukul 4 ptg kata Nenek Onah, mulut dia dah bising panggil mama. Kalau diberitahu mama keje... mama balik pukul 5.30, dia melalak tak puas hati. Nak Mama jugak! Sudahnya, si nenek layankan saja... yerlah..mama, mamalah...!

Saya ada gambar terbaru budak ni. Tapi Ya Allah ya tuhanku punyalah malas nk upload.... lain kalilah kan... cepatlah hari ini berlalu. Saya mau segera pulang ke sarang dan tidur berbungkus dlm bilik gelap....




0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker