Pages

Powered By Blogger

Wednesday, April 22, 2009

MAK BAPAK MENCAH DAY OUT


.

Sakan kan aku buat entry harini. Dari subuh sepe'ei sampai ke tengahari buta. Layan sajork. Hehehe...

Semlm adalah hari Mak dan Bapak Mencah sedonia okeh. Pagi2 buta kami dah bgn siap2 pi Klinik Kg Kenanga-dengan harapan nk dapat nombor top 5. Sekali pegi klinik lengang takdak org. Hehehe. Tak sia-sia i buat entry ala2 merajuk 2,3 hari lepas kannn.... Bapak Mencah hambik coti taww semalam...temankan Makcik Rehan pi cek perut. Walhal, klinik tu 5 minit jer dari umah Nenek Onah. I lap U porever lah bang! ahaks...

Mesti misi tu kagum, baguihnya laki pompuan gemok nih..sanggup bgn pagi2 teman bini dia cek perut :P I pon ala2 vangga okeh!

Check-up kalini...semuanya TURUN. Berat i turun lagi sekilo. Mcm tak logik, sbb seminggu dua ni napsu mkn saya sudah kembali seperti azali. 85 kilo okeh. Tapi i happy jugak berat turun. Selamani haku berdiet mcm nk putus urat, nk turun 500g pon hazabbb...

Yang tak bestnya HB (Iron) dlm darah pon turun mengejut sampai aku kena dengar ceramah pemakanan dgn misi tu. Dari 13.3 jadi 11.7. Saya dok diam2 jer dengar ceramah dia sbb memang salah saya...saya hanya makan 2 bijik daripada sebeban vitamin yg dia bagi last month. Dan iron supplement yg dia bagi tu mmg aku tak telan langsung sbb aku takut sembelit - ALASANNNN.

Lepas habis check-up, i pon buat muka kesian...bitau kat Bapak Mencah : Misi bagi saya dakwat merah taww...sbb berat saya turun tawww...darah saya pon turun tawww....saya kurang mkn itu...kurang mkn ini...

Cepat2 laki mithali i sambung : OK lah..jom pi mkn roti canai. Pastu kita pi tengok wayang, nanti tghari kita makan kat luar...nk makan pizza ker...Mek D ker..KFC kerr....Restoran Midon ker...mana-manalah....

Ha...tengok... sapa kata laki i tak sayang i? Dia sayang i tawwww...cuma dia blom belajar cakap i lap u kat i... i baru turun satu kilo, dia dah jamu i mkn pizza bagai. Sebab tu i tak boleh kurus kot...i susut jer sikit, laki i dah runsing...abih camno?

Masa tgh siap2 kemaskan beg Mencah, Nenek Onah tanya...kemana sajalah korang 3 beranak ni nk pegi....tak penat2 asyik berjalan... hehehe...i sgt terkejut bila suami i jawab : Rehan jer yg tak penat mak...kami memang penat...sebabnya dia ni tak leh duduk rumah...nanti dia asyik nk mengamuk. Hambik ko! kena sebijik kat aku. Mesti konco2 laki aku dh kepochi kat dia pasal entry hantuk kepala ke dinding baru2 ni.

Kami pegi Jusco Kepong, tapi tadak movie yg Aisyah boleh tonton. Semua 18 ke atas. Kami end-up melayan dia kat play area. Bagi dia main sampai lebam. Ptg tu kami pi kedai ubat depan umah utk buat rawatan asap resdung. Actually ni kali kedua kami pegi. 1st time haritu saya sorang jer yg buat. Kalini Bapak Mencah pon buat sama. Sambil dok borak2 dgn adik yg jaga kedai tu, i pon tanyala supplement apa yg elok utk pompuan cantik gemuk yg mengandung dengan pelbagai masalah kesihatan (merujuk kepada diri sendiri la nih). Dia kata nak selamat minum GAMOGEN - Gamat Healin. I pon apalagi...bodek lagi en somi ensem i tu. Sengih sampai nampak gigi bungsu bila laki i kata : OK, nanti abg beli... i lap u again and again lah bang! Kat kedai tu kebetulan takdak stok, kena pi ambik kat kedai lagi satu.

Ha... lagi satu bukti laki i sayang kat i kan? kan? kan? Ada gak pekdah blog Mencah ni kannnnn... suara2 jiwa Makcik Rehan yg tersekat dikerongkong boleh 'disuarakan' dengan jayanya!

Abannnnggg, aircond plissss.... muehehehehe...



0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker