Pages

Powered By Blogger

Thursday, April 30, 2009

SELAMAT PAGI, ESOK CUTI


.
Selamat Hari Khamis, Semoga hari ini hari yang manis!




Harini saya kerja sorang. Asstnt saya coti. Harini jugak adalah last day utk buat e-filing. Harap2 takde sapa2 yang dtg PID terhegeh-hegeh baru nk suruh buatkan e-filing. Mak tak kose nk layan dah. Last2 minute mcm ni, mulalah server asyik down. Hazab nk buat submission sampai kebas tangan tekan mouse.

Dan saya harap jugak, harini Pakcik Oxford putus wayar tu tak dtg PID. Tak habis2 dgn SPA dia. Sedangkan umur dah baya2 mak saya, ada hati nk apply keje gomen. Pulak tu, keje yg diapplynya sikit punya besau punya pangkat. Lagi tinggi dari gred Cikgu Rehan sekarang. Dulu masa tak tau, gigihla saya melayan karenah org tuani. Rupa-rupanya dia ni 'educated tapi short circuit'. Semalam dia dtg nk hantar email kat SPA. Nak tanya apsal dah 2,3 minggu dia buat online application [tah betul, tah idak cara dia submit online tu] tapi SPA takde call or hantar surat pon bagitau bila nk interview ke haper. Panas hati nk explain kat org mcm ni. Saya kata, kalau uncle nk send, kenalah tahu email address penerima. Macamana nak send? Send dari email uncle lah. Dia kata : Saya mana ada email! Sikit lagi aku nk 'mangkukkan' org tua tu tawww. Dia ingatkan www.spa.gov.my tu adalah email! nak send email ke situlah kekdahnya. Jenuh pulak aku nk bagitau beza email add dan website add!

Dia tak geti ckp BM, gigihla aku speaking longkang dgn dia okeh. Bila dia cakap BM, jadi mcm ni : Cik, aku haritu sudah hantar application kpd itu SPA, tapi mereka tak talipon atau hantar surat pon kat aku. Eiiii...berdesing telinga aku dengar. Main aku-aku pulak dier.

Tak puas hati dengan saya agaknya, ptg nya dia dtg lagi. Kalini dia 'bantai' asstnt saya pulak. Masing2 panas hati melayan dia. Dia ulang balik soklan2 yang dia dh tanya saya pai tadi kat asstnt saya pulak. Dia ingat, asstnt saya akan bagi jawapan lain la kot. Asstnt saya pon dah bengang giler. Tak habis2 dgn SPA. Apa dia ingat ini SPA Q ke haper!

Okey, enuff for now. Masa utk pegi kerja. Nanti jgn lupa refresh blog Mencah lagi sekali pukul 11 nanti ya! Ahaks.







0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker