Pages

Powered By Blogger

Friday, June 19, 2009

GROCERIES

.
MR adalah pemegang kad ahli NSK. [NSK adalah sekangkang kera dari Taman Bayu] Jadi, ke NSK jerlah kami laki bini mengabihkan duit beli brg dapo. Jangan tak tau, bukan haku sorang jer yg ala2 jakun dok sakan membeli brg dapo... PS pon sama!

Sebelumni MR dah beli susu setin - 2,3 hari lepas, dia pon beli jugak!
2,3 hari lepas PS dah beli 2 pack susu Mencah - semalam balik keje dia beli lagi satu pack!
Semalam balik keje MR beli pepper ajinonoto - Semalam balik keje PS pon beli jugak!
2,3 hari lepas PS dah beli sayur kacang - Semalam MR pon beli jugak!
Semalam MR beli vitagen 1 pack - Semlm jugak, PS pon beli vitagen 3 pack!

Apa kes kami ni ntah!

Tu belum kira stok sardin tin, baked beans, sosej, fishball .... dah ada tapi dok beli dan beli lagi. Anggaplah aura pembawakan budak. kah kah kah... [amboi, gelak besar nampak!]

Ni ada sekoyan gambar2 selingan hasil marketing MR kat NSK semalam.




Kot2 ada yg tertanya-tanya... itu adalah ikan bawal hitam dlm plastik. Nk buat kari kekdahnya... percubaan julung2 kali hokeh! Aku siap beli bendi tawww....



Tah bila la kami nak ada masa nk pi cari container nk isi kentang, bawang nih. Haku pakai lambak semua dlm tupperware besar ni jerk. Kang biar berkuap dlm plastik busuk pulak. Halia tu sampai nk bertunas dah ha...dari minggu lepas aku biar dia berkuap dlm plastik. Ni pon Mencah tak abih2 cakap... busuklah! busuklah!



Daun bawang dan daun parsley. Aku salah beli hokay! aku nk daun sup sebenarnya. Oleh sebab hidung aku selsema, tak dpt nk bezakan bau daun nih. Bantailah! Basuh, toskan... lepas tu racik siap2 buh dlm container. Senang nk tabur dlm sup Mencah nanti.


Ikan bilis. Taram jer. Tataula rangup ker...liat ker... suh PS beli lagi best alasan dia - Abg tatau la nk ambik jenis yg mana. Nanti kita tanya mak la. Iskk... ego beb... aper kellas nk consult2 mak mertua kan? i skang kan mem besar... huahuahuahua!




Motif beli daun pandan? Nak halau lipas! Ni petua Nenek Onah dan kawan sekolah haku dulu.




Last but not least.... ni bukan i yg beli. PS yang beli. Zaliaaaaaa... aku pon nk simpan gak air s***w*t ni dlm peti ais aku. Hiksss...


Sekianlah entry sidang petang utk hari ini. By the time entry ni kuar, MR pastinya tgh membongkang tido kat umah. i dpt MC yerr... batuk sampai nk kuar tonsil, doc bagi antibiotik dan suh haku dok jejauh dari org - jgn nk sebar2 penyakitni kat org lain [tu ayat aku tambah sendiri. keh keh keh...]


Happy weekend!




0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker