Pages

Powered By Blogger

Wednesday, June 3, 2009

HARI KE-2 DI TASKA


.


Barang-barang Aisyah yang saya siapkan di awal pagi. Milk powder nya saya bekalkan dalam travel pack - saya bagi 2 set [boleh bancuh 6 kali]. Shower cream, syampu dan bedak, juga berus dan ubat gigi, serta krim gatal [in case dia kena ruam lampin]. Saya bekalkan juga 2 keping roti yang di sapu jem dan butter. Mana tau nanti Mencah lapar pulak kannn... Saya bekalkan juga feeding cup dia, senang dia nk minum air masak kat sana.

Saya copy n paste email yang saya hantar kat Pakcik Sepol - saya update pasal anak dara dia yang pergi taska utk hari ke-2.

************************************************

hp mama tertinggal kat umah.

tadi aisyah excited masa sampai. tak sabar2 nk masuk taska.
tapi bila dh masuk, asik dok tarik kain mama suh dokom.
nak dokom! nak dokom! haha... kakak2 tu hulur tgn nak dokong dia pon dia tak nak.

lepas tu mama bawak pi dapo, ramai budak2 sebaya dia tgh mkn nasik goreng - dia tak heran pon kat budak2 tu. tapi dia nampak sorang boy baya2 paan - terus dia tegur... abam! abam! sambil senyum2. budak tu pon nampak nice dgn dia, senyum jer kat aisyah.

dia mmg suka older kids la rasanya - yg boleh layan dia, panggil2 nama dia. hehe...

cikgu dia dukung tunjuk2 pinggan mangkuk yg colorful, masa tu lah mama escape kuar dari rumah. dia tak perasan. masa mama sampai kat keter, tak dengar pon suara dia menangis ker..panggil mama ker..

hopefully she's okay la today.


**************************************************

Di PID, jiwa saya tak tenang jugak. Sebab teringatkan si anak dan teringat pasal hp yg tertinggal kat umah. Macamana kalau jadi sesuatu kat taska dan cikgu2 nya tak dpt nk contact saya? So, saya balik awal sikit ptg tadi dan terus bergegas ke Tmn Bayu.

Masa saya sampai, saya nampak Aisyah tgh main2 tanpa tujuan kat dlm taska [dia membelakangi saya]. Saya masuk dlm taska, tapi dia masih tak sedar saya dah sampai. Kemudian saya panggil... Aisyah... sepantas kilat dia berpaling ke belakang dan panggil Mamaaaa!

Rasa mcm nk gugur jantung bila saya tatap wajah dia. Mata dia sembab dan merah! Terus saya tanya pengasuh dia.. Aisyah menangis lama ker? Diorang jawab, biasalah kak...baru2 lagi kan....

Aisyah berlari dan peluk saya. Masa tu saya rasa nk menangis sangat2 dah, tapi saya tahan. Saya suruh Aisyah salam dgn kakak2 pengasuh sebelum balik tapi dia tak nak. Dia cuma salam dgn kawan2 yg ada dekat2 dia. Sebenarnya ada mcm2 soalan saya nk tanya kat kakak2 pengasuh tu, tapi saya takut air mata yg saya tgh tahan merembes depan mereka. Malu la i kann...

Cepat2 saya bawak Aisyah masuk kereta, start enjin dan pergi ke rumah baru. Saya bawak Aisyah masuk dlm rumah, duduk kan dia kat kerusi kecik dan saya belek mata nya yang sembab dan merah. Terus saya menangis sambil peluk dia. Aisyah terkejut tengok saya menangis, dia peluk saya kuat-kuat dan panggil saya dengan lembut seolah-olah nk pujuk saya. Mamaaa... mamaaa....


Klik kat gambar tu, nampak jelas mata dia sembab dan merah. Mungkin dia menangis lama sgt. Atau mungkin dia menangis sekejap2 tapi byk kali. Atau mungkin kakak2 pengasuh tu tak cuba pujuk bila dia menangis. Aisyah biasanya tak akan menangis lama kalau dipujuk. Kacau-bilau perasaan saya memikirkan mcm2 kemungkinan.






Balik ke rumah Atuk Acan, cepat2 saya capai henpon dan sms Pakcik Sepol. Dan-dan tu jugak Pakcik Sepol telefon nak bercakap dengan Aisyah. Dengar suara Aisyah bercakap dgn Babah dia dlm telefon, saya kesyahduan lagi.

*B = Babah, A = Aisyah*

B : Helo Aisyah...
A : Helo Babah.... Babah....
B : Aisyah nangis yer.... nanti malam ni kita pegi mkn yerr...
A : Yerr... nangis....
B : Esok Aisyah pegi skul yer... jgn nangis lagi yerr...
A : Tanak skul...! tanak skul...!
B : Ok sayang... babai...
A : Babai Babah......

Sebentar tadi, masa on the way balik dari Secret Recipe, [yerrr... kami sambut anniversary dgn simple shj, pegi Rawang mkn lasagna dan kek SR sajork] saya ckp kat Pakcik Sepol - Esok tak yah hantar la dia kat taska ekk... bagi dia duduk dgn Cu Anor jerlah.. Tapi Pakcik Sepol tak setuju. Hantar jugak ke taska, biar dia biasakan diri... Saya faham tujuan Babah dia...biar dia cepat biasakan diri. Tapi hati saya ni yg tak tenteram...

Terasa sangat-sangat nk berhenti kerja woooo.....













0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker