Pages

Powered By Blogger

Wednesday, June 17, 2009

NEXT : FOR THE NEWBORN


.
Enuff about house, grill, furniture, curtain, interior bla..bla..bla... Alhamdulillah dgn apa yang ada dan apa yang termampu. Kami sudah cukup selesa. Aisyah pon dah semakin pandai menyesuaikan diri dgn suasana baru di rumah dan di nursery - itu yang paling penting.


Kasihan si kecik dalam perut. Semacam diabaikan. I told PS yesterday, this pregnancy seems to be so fast. Tak sedar masa berlalu sebab terlalu sibuk dgn hal pindah rumah. Sudah 25 minggu. Baby semakin galak menendang and I felt heavier each day.


So, sementara masih terdaya [Alhamdulillah], 2 hari lepas saya keluarkan stok baju2 baby yang perlu diselenggara. Yang baru perlu dibasuh. Yang lama perlu diperiksa - kalau kotor perlu dibasuh semula, kalau koyak perlu dijahit.


Dalam gambar ni termasuk jugak baju-baju Mencah yang kami beli kat Hytex sejak sekian lama. By end of this year, rasanya dia akan muat pakai. So, saya basuh terus dengan baju-baju baru adik dia.


Botol-botol susu dan puting pon dah lebih dari cukup [kalau tak cukup, nanti pas beranak i pegi serang hendap lagi warehouse sale :P] Tinggal nk decide pasal breastpump jer.


Rasanya apa yang ada sudah lebih dari cukup. Baju si kakak masih elok, baju baru pon dah lebih dari cukup. Katil putih yang kuidamkan Alhamdulillah dah termakbul. Terima kasih PS sbb memahami gejolak jiwa Mak Buyung :P



Pembelian yang sangat berbaloi-baloi [sila sebut gaya Amy Search].
Katil + tilam + bedding set + cot bumper + kelambu + stand kelambu = RM399
Dan penghantaran sampai ke pintu rumah adalah PERCUMA. [Pasang sendiri la yer banggg....]


Harga asal yang tertera di bil adalah RM899! Promosi apa ntah. Layan sajalah. Tima kasih Zana sbb tolong survey haritu. Setelah membuat comparison itu ini, disitu dan disini, kami dapat yg ini. Alhamdulillah.


Sejak Mencah menjadi sasaran crop, copy and paste di internet, saya terpaksa akur kepada tuntutan semasa untuk meletakkan watermark kat setiap photo yang saya tepek di blog kecil ini. Dan gambar2 yang agak sensored terpaksa jugak saya edit walaupon gambar2 tersebut sebenarnya takder la merembes mana pon. Maka, takde can la korang nk nengok perut boroi laki aku dlm gambar baby cot tu! :P


Saya sejujurnya tak kisah kalau ada gambar2 dari blog ini yang diceduk utk sebarang tujuan yang tidak memudaratkan. As i always said - thousand times - sharing is caring kannn... tapi sebagai manusia berakal, kita pasti tahu batas dan susila agama kan? Tak yah sebut panjang lebar... fikir-fikirkan dan selamat beramal.


Sekianlah entry ala2 tazkirah sessi petang. Sambil muhasabah diri, sila klik iklan di bawah sebanyak 18 kali. Muahahaha.....




0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker