Pages

Friday, July 10, 2009

BELAJAR DARI NURSERY


.
Mula2 dulu bila nak balik dari skul dia kata : Babai kakak! Babai skul... Jumpa lagi!
Sekarang : Babai Cikku! (cikgu!)

Semalam masuk jer keta dia nyanyi : La la la la... lacum! lacum! lacum! [so cute isn't it?]

Malam semalam tgh mama sibuk2 masak kat dapo, dia datang ke dapo sambil dukung Baby Jack [her favourite doll] dan buat syhhhh sign kat mama [letak jari telunjuk kat bibir] suruh mama senyap. Dia kata : Syyhhhh... baby nak tido... syhhhh....

Malam semalam jugak, i intai dia main sorang2 dalam bilik dia. Dia ambik foam alphabet dan gosok-gosok kat badan dan muka sambil cakap : Bersihkann... bersihkan...

Terbaru petang tadi, masa dengar anak2 jiran riuh rendah main kat luar rumah dia merayu-rayu nak main kat luar gak. Macam nak gelak bila dengar : Cikku... nak kuar... cikku... nak kuar! Mama pon dia panggil cikgu nampaknya :P

Masa tgh main dgn anak-anak jiran ptg tadi, dia teringin nk test drive basikal kecik dorang. Budak2 tu tak bagi. Depa kata Aisyah kecik lagi la... Dia tekup muka dengan tgn [konon2 merajuk] pastu pura-pura menangis... siap kuar bunyi huhuhu... Lepas tu sakanla budak2 tu pujuk dia. Hehehe...

Semoga Aisyah membesar menjadi anak yang periang, bijak dan pandai menyesuaikan diri dgn kawan-kawan.




0 Scribbles: