Pages

Powered By Blogger

Wednesday, October 14, 2009

2 BERITA BESAR


.
Nombor 1 : Mak dan Ayah dapat pi Haji tahun ni. Dikala entry ini ditulis, PS dan Mencah tgh hantar depa ke stesen ketapi. Terpaksa balik malam ni jugak sebab terlalu banyak urusan yang perlu diselesaikan. Mak dan Ayah saya adalah jemaah rayuan, tak sangka di saat2 akhir rayuan mereka diterima. Alhamdulillah...

Nombor 2 : Jeng... jeng... jeng.... ptg tadi dpt panggilan tipon dari Nenek Onah. Adalah dah dapat indon untuk dibuat orang gaji! I sgt nervous hokay. Sebab seumur hidup tak pernah rasa ada org gaji [aku pon mkn gaji marr...] Mulala haku pikir macam2. Happy jugak sbb at least ada org tolong i 'handle' Mencah since Mak dan Ayah dah balik kampung mlm ni. Risau jugak takut dia dera anak2 aku. Takut dia lalai, nanti anak aku jatuh tertomoih ka... takut dia cubit depa ka... pastu takut jugak dia mandrem laki aku [walaupon tak hensem, tapi aku punya hokeh!]



Dan lagi... PS sebenarnya tak baper setuju hambik bibik. Tak syok ada stranger dlm umah. Dah la umah kita kecik kata dia. So, saya janji dgn PS... kita test drive sampai saya habis pantang, lepas tu kalau performance dia tak bagus atau dia cuba 'macem-macem' kita terminate dia. Lagipon, start minggu depan PS outstation sampai 2 minggu direct. Sapa nak jaga bini boyak dia ni kan? Saya belum sebulan pon lagi pantang, baru 23 hari hokay [walaupon tak mcm gaya pompuan dlm pantang, but still...]

Nenek Onah kata dia mintak gaji 500. Uhuhuhu..mahal dong. I blom bagi persetujuan, esok ptg akan jumpa 4 mata dgn dia. I nak mintak 400-450 dulu sbb i ada kat umah kan. Lepas 3 bulan kalau performance bagus, kita revise la.. tgok camana... bergantung kpd workload. Takat umah sekangkang mawas cam umah kami ni, mcm tak padan jer nak bayar sampai 500. Nenek Onah kata Indon ni dah kawin dan ada anak. Anak dan laki dia kat Indon. Bagi pandangan mata kasar Nenek Onah, nampak mcm OK kata dia...

Apa nasihat dari anda-anda semua? Sila perturunkan ilmu mengurus bibik kepada MR. Muahahaha....


Cari nahas la kalau aku ambik Bibik cun cam JLo neh!



0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker