Pages

Thursday, December 10, 2009

DDMR : DUA-DUA TAK SEDAP





Betul2 tak sedap [bukan nak merendah diri yang mmg rendah ni]
Tapi sebab sangat laparrr.... ngap jugak sampai licin.
Sayur-sayuran is wajib demi kesinambungan penyusuan yang semakin bersusutan.




Sayur kacang panjang tu dinner semalam.
Ayam goreng berempah pon ada.
Tapi punyalah hazab rupa dan rasanya.
Aku sekeh jugak si bibik ni karang
Dah pesan suruh guna api kecik. Degil...
Sudahnya ayam tu jadi keras kedengkiang.
[oleh sebab terlampau hazab, is malu nk tunjuk di sini]


Ini pagi tadi punya. Ada kawan bagi cempedak haritu.
Nyaris lupa nak mkn sbb dok berbungkus dlm sotkaba.


Sebelum Makcik kena perli dgn Pakcik,
Makcik berlakon siap-siap...

Awat cucoq ni tak sama mcm Mak [Nenek Onah] punya eh?
Cewah, konon2 aku pelikla apsal cucoq aku tak sedap,
padehal masak apa pon tak penahnya sedap!

Tula.... apsal tepung dia nipis, tak melekat kat buah tu.
Kalau Abg bawak pi opis, mesti budak2 tau ni bukan Mak yang masak...

Makcik malas nak dengar ayat2 selanjutnya,
lantas ambik towel, blah masuk bilik air.

Sentap?
Koser makk...




0 Scribbles: