Pages

Sunday, January 31, 2010

DDMR : CHOCOLATE CAKE

.

Biarlah gambar yang bercerita.
Caption sikit2 sudahla.

Sila jgn gatai nak mintak resepi,
Makcik pakai adunan premix, beli kat kedai bakeri.
Kalau hangpa nak, pi cari sendiri.

 Sempit gila dapor Makcik. Bayangkan sekujur tubuh makcik berdiri kat tgh tu,
langsung gelap satu dapo.
Rasa mcm nk renovate extend dapo bagi luas, tapi sayangnya tadak tanah dah nk extend
[konon-konon salahkan tanah, kan Makcik ada 80 jutaaaaaaa]



 Buat-buat tanampak dahla tepung yang dok memutih tepi2 mixing bowl tu
[aku malas nak selet2 dah - dh tgh mlm, mengantuk gila]




 Haritu teragak-agak nak beli loyang pembakar ni. Terasa sgt poyo nak ber loyang-loyang bagai.
Tetapi, atas hasutan suami sendiri, i followww.....





 Kalau Mencah nampak ni, habis dia celup 10 jari!




 Sukati hangpa nak kata apa.
Tapi bagi Makcik, HEBAT giler hasilnya.
Terasa sangat dewasa setelah berjaya membakar kek premix ini dgn sempurna!
[Zaman anak dara, buat kek TAK PERNAH JADI!]

 Buttercream icing muncul selepas ini...
Sila ambik napas panjang-panjang sebelum entry tu keluar
[tatau bila akan kuar, main taram letak date ikut sedap rasa]



2 Scribbles:

adha said...

aiyark... menggiurkan.. tak le jd.. mgu dpn bukak oven.. compete MR.. hik3

izzahazfar said...

ape ni kak...pagi2 bukak blog sudah buat saya lapar...