Pages

Saturday, January 23, 2010

DDMR : DONUT, SAYUR, LAMB CHOP DAN MAGGI GORENG

.

Assalamualaikum.
Selamat hari Sabtu.
Semalam [Jumaat] Makcik balik awal dari PID.
Student dan user memang ramai, sampai tak cukup PC.
Pukul 4.30 Cikgu Rehan dah menggelisah rimas.
Hari Jumaat marrr... koser lah nak stayback balik lambat nunggu budak2 tu buat 'kerja'
[kerjalah sgt ponnnn]

Pukul 4.45 Makcik dah merambus dari PID.
Sambil drive nak balik umah,
dlm kepala dok pikir, harini nak main masak-masak apa eh?

Dipendekkan cerita
Malas taip panjang2 kalau kat umah. Laptop ni dah kena penyakit semput.
Out of nowhere, tetiba dia padam tanpa bagi signal!

So, ini yang MR masak semalam.

Kuih donut
[sila beri tepukan gemuruh!]


Dah siap uli, tutup dgn kain lembab. Bagi dia 'naik' dulu.




Lepas tumbuk-tumbuk kuarkan angin, canaikan dan terap dgn acuan.



Comelkan? [berani kata tak comel!]



Tutup lagi dgn kain lembab. Bagi dia naik sikit.




Fuhh.... gebu gebam [sendiri puji]



Siap sedia.



Balance kuih tu digoreng layu. Dan pagini digoreng semula utk sarapan.


Bukan donur shj tawww... ada lagi yg Makcik korang masak.
Meroyan betuiiii...hhihihihi


Daging kambing yang diperap bersama rempah ratus.



Lamb chop kah ini? Bantailah.....makan dgn sos blackpepper.
Mengembek la kami laki-bini mlm tadi.




Untuk anakanda tidak dilupa. Semangkuk sup sayur dan tauhu telor.


Itu masakan semalam.
Pagi ini pulak, Makcik bikin yang ini utk sarapan.



Syok wooo...masak-masak sesuka hati.
Sebab... sebab... sebab....

Ada si bibik yang tolong cuci pinggan mangkuk hayun segala!
hehehehehe



0 Scribbles: