Pages

Wednesday, January 6, 2010

DEPARTURE






Perghhh... departure konon.
Mimpi naik kapal terbang kah?
Bertolak dari Rawang hari Sabtu.
Konon nak bertolak awal pagi.
Padehalnya dah nak dekat tengahari baru gerak.

Sampai Ipoh, Pakcik korang ajak singgah makan Mee Rebus Ramli
Bukan Ramli yang kena rebus dgn mee yer kawan-kawan,
Mee yang direbus oleh Encik Ramli yerr..
[motif ko citer mcm ni Rehan? Ko ingat readers ko bangang ke hapa?]

Isk, Makcik terlebih makan la sepanjang percutian 4 hari ni.
Tu yang buat karangan pon jadi sengal semacam jer nih.
Lihat gambar saja boleh?

Pasal Mee Rebus Ramli ni, mintak orang2 Ipoh tolong elaborate sikit.
Syani, Fara... kat Chemor rasanya Restoran ni. Ramai gak orang masa Makcik singgah.
Famous sgt kah?
Mee Rebusnya? Sedap jugakla... [yg pasti, 10 x lagi sedap dari yang aku buat]



Ini bukan sebahagian dari juadah di Kedai Mee Rebus Ramli




Menjelang umo 3 tahun. Sedikit behave... [sedikit sahaja]




Saya nak dokom baby...
Layan saja lorrr...




Saya nak telur kunin, boleh? boleh takk... boleh takkk...
Lepastu kentut dalam keta sampai mak pak hang rasa nak pengsan!




Menjakun tangkap gambar. Feeling2 tourist kejap.
Orang keliling pandang pelik kat Makcik yg tak sudah2 snap2 gambar.
Tapi... tapi... tapi.... bila bab nak mengkelik gambar makanan - mintak mahap!
Adalah sangat malu nak berbuat demikian.


Sampai Parit Buntaq dekat pukul 5.
Mandikan budak-budak ni, pastu paksa depa tidoq
[sebab mak dia pon nak tidoq. Penat siot!]







Syok dapat boyan!



0 Scribbles: