Pages

Thursday, January 7, 2010

ENTRY PENANG PENGABIH SEKALI...




Habih dah cita Penang.
Bukan hangpa ja  cemuih baca.... aku pon cemuih nak tulih haihh...
Ni hat last sekali.


Ni masa main kat dlm Playland Jusco [dlm Gurney Mall]
Anak Makcik yang main, Makcik tak kan kot...
Mau reban mainan pelampung tu aku himpap kann




Kak dia main, adik dia sengih2 ja...
Bawak dia kluaq dari kantung, sib bek tak merengek dah.
Bagi chance mak hang luruskan urat2 bahu dan pinggang sat...






Lepas lepak dlm playland tu, pi makan kat tempat mkn dalam Jusco.
Sementara Pak depa dok pi beli makanan,
Aisyah dok leka kelebek kapal terbang pelestik yang Pak dia beli dlm Jusco tadi.



Timeni anak bujang kami dah masuk kantung balik...
Lena selena-lenanya. Lepas mkn teruih Makcik ajak Pakcik hang balik.
Pinggang haku sakit sungguh2 sebab dok mengendong budak 5 kilo ni 24 jam.
Konon nak menikmati suasana malam kat Penang pulak..
Ahhh... tak payahhh. Kalau nk jenjalan malam pulak, harus kena check-in kat mana2.


Sampai umah [bukan Rawang, Parit Buntaq naaa], lap2 badan budak-budak ni.
Teruih masing-masing belayaq.
Makcik buh gambaq Mencah belayaq ja la no...
Kalau aku bubuh gambaq kami laki-bini belayaq, kot hangpa tak gamak tengok.




Sekian sahaja ceghita jalan-jalan Penang 1 Hari 1 Malam.
Nextttt... nak pi mana pulak Pak hang?



0 Scribbles: