Pages

Friday, January 15, 2010

KENA SERBU

.

Dari pukul 1.30 ptg puak-puak ni dah gegar pintu PID
Geram teramat.
Notis kat pintu dah terang-terang tulis :
REHAT 1.00 TGH - 2.30 PTG

Lagi mau gegar!

Pukul 2.28 ptg depa gegar lagi,
Kalini Makcik tune muka mcm lion king, seraya membuka pintu.

Apa pasal honggak-honggak saya punya pintu pejabat?
Kalau pecah lu mau ganti kah?
Tarak baca kah?
Itu notis apa cakap?
[tarak sekolah ka? - dalam hati]
Pukul 2.30 baru bukak!

Terus Makcik tutup pintu balik.

Pukul 2.30 tepat... menderu depa masuk.
Punyala ramai!
Masing2 dok menderu rebut2 PC.
Padehal PC yg elok ada 3 sajork [tu pon dh nyawa-nyawa ikan]
Lagi pulak, ptgni ada 2 student 2 beradik
[yangni pon bikin tension jugak]



Makcik sound lagi.
Oiii... mau pakai komputer tanya saya dulu lah ada kosong ke takkkk!
Ini 2 bijik ada student mau guna. Lu guna sana punya
[Makcik bagi PC yang paling hazab kat depa]

Baru depa guna dlm setengah jam,
muncul sorang lagi student.
[student yang kdg2 muncul, kdg2 hanyut]
Fuhh... ada la alasan Makcik utk kickdafella out!


Ini mereka...

Mesti depa ni satu kejiranan.
Habih satu taman mai serang PID.

Tau depa buat apa?
Bercucuk tanam dan menternak di Facebook!

Nota selit : Makcik bukan dasar perkauman okeh. Semuapon Makcik layan sama baik saja.
Tapi janji jgn buat perangai tak paham bahasalahh...


0 Scribbles: