Pages

Saturday, January 2, 2010

MENJADI 'KEJI' SECARA TIDAK SENGAJA




Esok pagi nak balik Parit Buntaq.
Eh, boleh cayakah 'pagi'?
Alah, percaya jer bulat-bulat.
Kami balik 4 beranak sajork.
Bibik - pos balik ke balkoni koloni dia

Eh, tapi barang semua dah kemas tau.
Masa berdua laki-bini, sejam dah siap kemas.
Bila bertiga dgn Mencah, 2 jam dah siap kemas.
Sekarang berempat dgn Mencah dan Asyraf, 3 jam baru siap kemas!

Haruskah buat entry berjadual demi kesinambungan 2 kupang sehari?
[16K umpama berada di langit ke 7 nun!]
Tengoklah kalau rajin.

Eh, tadikan, kamikan, pegikan, Tesco kannn...
Cadangnya nak pi berdua laki-bini jerk.
Tiba2 bibik buat segmen kezutan mcm dlm Akademi Fantasia.
Makanya terpaksa hangkut jugak budak bertuah 2 orang ni pi sama ke Tesco.

Bila la Tesco Rawang nak bukak nih?
Tak sabar nk habiskan diaper cap Tesco size XL di sana pulak.
Mencah, ko kencingla banyak-banyak lagi nak!

Eh, melalut sudah.
Apa kezutan Bibik...?


Kakkkk... bisa enggak ngantar saya balik ke rumah Makcik sekarang?


Pehal?
[Makcik ko kerek kan? Haku baru bgn tidur ptg marrr... mamai lagik]



Suami saya datang kak! Mau kerja sini katanya.
Mau ketemu saya, lepas maghrib udah mau ke Subang.
Kerja kontrakan di sana...

Muka dia berseri-seri mcm Serina anak Chef Wan yg baru bertunang!
Senyum melebar sampai mcm nak terkoyak bibir dan terburai gigi dan gusi!
[ok, Makcik Rehan ko propa lebih!]

Makcik buat muka stone,

Bolehlah, kamu siap2 lah!

Makcik masuk bilik, terus kepochi dgn Pakcik korang.

Abihla bang, laki dia dah mai Mesia pulak dah....
Silap2 boleh mengandung ni nanti bang!
Tak dan la saya nk mengandung hujung tahun ni nampaknya, 
dia dah mengandung dulu...
[ok, part MR nk mengandung hujung tahun tu
adalah rekaan semata-mata. Gila kau, trauma belum hilang]

Pakcik ko kuar bilik,
bagi arahan kat Bibik suh siapkan budak-budak.
[arahan itu datangnya dari Makcik.
Saja suh Pakcik korang yang deliver, biar dia takut sket. Cewah]

Tiba-tiba bibik cakap kat Pakcik
[Pakcik citer balik kat Makcik, sbb masatu Makcik tgh 'khusyuk' solat]
Khusyuk lah sgt kau.

Alooooh, bukan suami saya Pak...
Saya salah dengar barangkali.
Ipar saya... adiknya suami yang kemari...

Lupa nak tanya Pakcik,
Macamana air muka dia masatu.
[Keji kan Makcik?]

Oli, sesuai tak penggunaan perkataan 'keji' dalam ayat di atas?

Kenapa tanya Oli?
Sebab Oli pakar kejian!
kan kan kan



0 Scribbles: