Pages

Wednesday, January 6, 2010

PAPAN GELONGSOQ KAT PADANG KOTA LAMA




Ada taman menan kat Pdg Kota ni.
Bagila budak ni membuas seround.

Haku dah sangap sgt dah ni.
Malas dah nk mengarang.
Alah, dah namanya pon main kat taman menan kan...apa sgt nak dikarang pon
Dok gelak kukik-kukik, panjat sana-sini, jerit-jerit kat anak jgn itu jgn ini kann...

Tak kan haku nak tulih laguni,

Aisyah memanjat tangga gelongsor tersebut satu persatu dan kemudiannya 
menggelongsorkan bontotnya di atas papan gelongsor sambil menjerit keriangan.

Isk, geli ketiak makcik!
Layan jela gambaq besaq2 gedabak ni.
[senang nanti bila makcik & pakcik dah tua,
nak tengok gambaq anak cucu tak payah dok hegeh-hegeh cari spek]


 


Sikit lagi nak tergelincir.
Mak hang bukan sibuk nk tulong hang, dok sibuk tangkap gambaq lagi ada!

 
 
 
 
 


Lepaih ni kita mandi laut naaa...
[mandi la sangat]



0 Scribbles: