Pages

Wednesday, January 13, 2010

PENJIMATAN HEBAT DEMI IMPIAN TAHUN DEPAN

.

Hasil penjimatan tahun lepas sudah dilenjan.
Yakni oven dan mixer yang tak semenggah mana.
[Syukur Alhamdulillah]

Tahun depan ingin beli mesin.
Bukan mesin rumput. Bukan, bukan.
Bukan mesin basuh. Bukan, bukan.

Mesin jahit ya kawan-kawan.
[Maya mesti dah sengih2 baca part ni]

Apa nak buat dgn mesin jahit tu selain untuk menjahit?
kita cerita tahun depan ya..
InsyaAllah kalau umur panjang dan murah rejeki.

Untuk itu, wahai anak-anakku....
redho lah dgn baju 5 hengget pasar karat stadium shah alam ni yerrr...

Aisyah,
Sekarang kamu pakai size M,
Lagi 2,3 bulan kamu pakai size L,
4,5 bulan selepas itu kamu pakai size XL
Pendek kata, selagi ada size la nak yerrr....
mama akan beli baju kamu kat stadium tu
sampai la duit mama cukup utk beli mesin jahit.




Toksah la buat muka sedih lagu ni...
kot ye pon kena pakai baju rega 5 hengget nak....




Haaa...mcm nilah... kita enjoy!

Nanti mama dah ada mesin jahit,
kamu tak perlu lagi pakai baju longgok stadium nih.
Mama jahit sendiri ok!
[sapa gelak siap!!]

Asyraf pulak,
Kamu pakai dulu baju2 kakak yang tak berapa keperempuanan yerr...
Selagi ada, lenjan sampai lusuh yer nak yerrr

Nota selit : 
Baru nak beli mesin jahit, anak2 dah kena pakai baju longgok2 camtu.
Bayangkan kalau Makcik teringin nak beli keta baru.
Tak berbaju barangkali anak-anak ku!






0 Scribbles: