Pages

Friday, February 26, 2010

KERASTANGAN : BEG MENCAH


.

Brother akhirnya berjaya digunapakai.
Mujurlah ada sedikit ilmu terpendam mengendalikan mesin jahit antik mak kat kampung.
Konsepnya sama, materialnya lain sikit... langkah-langkahnya pon lebih kurang sanma.

Makanya, terhasillah beg tak semenggah ini.
Beg ini sepatutnya adalah sebuah bakul comel bertangkai.
Tapi bila sampai kat tgn keras makcik, mcm lebih sesuai dipanggil beg.

Mencah mengendeng kat sebelah mesin 24 jam.
Asal makcik merungut sikit sbb benang tercabut ker, tersalah jahit ker, tersalah ukuran ker,
dia akan bagi sokongan moral dgn senyuman yang sungguh manis :
Jangan risau mama.... awak boleh lakukannya!

Owhhh.. sungguh bertuah rasanya memiliki anak montok yang bermulut manis sebegini rupa
[sessi memuji anak sendiri]

 
  
  
 

Tutoial diambik dari blog Pink Penguin.
Amoi Jepun yang pandai speaking dan dapat Pakwe Mat Saleh dan tak lama lagi dah nak kawin.
Linknya tak simpan, sbb tuto ni dah simpan dari tahun lepas.
nanti jumpa link i bagi yer...



3 Scribbles:

Rozy said...

wahh..pandailaa makcik nih...
best x mesin jahit tu? tingin gak nak beli..tp kena tunggu bonoih lu..

makcik,
xdak pun lam e-mail detail pasal beg hangar tu..

guna e-mail ni la pulak aroziyanna@teleflexmedical.com

ena said...

kira terror apa..
kalo bagi aku, jadi alas meja ajer hahahaaha

AISYAH HANI said...

tak sia2 cikgu salmiah & cikgu ro'aishah ajar KHB dulu ye Rehan...