Pages

Tuesday, March 16, 2010

BERAS WANGI DAN BERAS HERBA

.

Assalamualaikum. Hello.
Petang tadi baru sampai dari kampung.
Mak sihat. Ayah pon sihat. Kucing2 pon sihat.
Bendang Mak dgn Ayah dah siap serak. Bendang orang lain ada yang belum siap serak.
Sebab tu asyik dengar bunyi kabota dari pagi sampai petang. 

 Googled.


Mak kata Ayah makin lalu makan banding dulu,
sebab Mak kata Ayah skangni makan beras mahal-beras wangi.
Bagus Ayah. Saya sokong apa saja demi kebaikan Ayah.
Ayah dah banyak berkorban demi anak-anak,
Sekarang adalah masa utk Ayah pamper diri sendiri.

Mak kata, kucing2 kat umah ni pon beruntung jugak,
sebab dpt mkn beras wangi jugak.
Sebab Mak malas nak masak nasik asing-asing utk kucing2 tu semua.

Balik kampung kalini, jumpa sepupu Mak yang duduk Penang.
Uncle Bal dgn Untie Narimah; dtg umah sebab nk jemput kenduri kawin anak depa.

Uncle Bal tanya soklan cari nahas : Lama tak jumpak hang An, makin 'sihat' Uncle tengok hang!
Makcik jawab dgn penuh macho : Saya dari dulu tak pernah tak sihat Uncle!

Heheh. Cerita sihat tak sihat tu habih takat tu saja.

Balik mai Rawang,
Makcik terpikir...
Kalau Ayah tukar ke beras wangi sebab nak bagi selera makan,
Haruskah Makcik tukar ke beras organik sebab nak bagi hilang selera makan?

Ni kalau Pakcik korang baca,
harus Makcik kena kutuk kaw-kaw!

Bagi dedak ayam pon dia lahap tara tu lah jugaaaaak...!!




0 Scribbles: