Pages

Wednesday, March 10, 2010

MENYELAM KE DASAR LAUT MENAIKI SUBMARINE

.

Baiklah. Mari kita teruskan.
Salah satu agenda yang ditunggu-tunggu oleh kami ketika di Cherating,
adalah melawat ke stesen kabel dasar laut TM.
Sebab dah lama tak pergi lawatan mcm zaman sekolah dulu-dulu,
beratur panjang-panjang, dengar taklimat, pura-pura tanya soalan [kunun-kunun sgt berminat]
gedik-gedik ambik gambar dan pastinya... JAMUAN DISEDIAKAN.


 Makcik dan Ezey dlm 'kenderaan khas' yang dipandu oleh Pak Supir
dalam perjalanan ke submarine.



Inilah dia bangunan submarine tersebut.



Tataplah wajah Makcik korang ni puas-puas...



Ini Makcik tak payah habaqla kan.... 
tengok lengan pon hangpa dah kenai sapa kan...




Nama dia Ija. Orang kuat PID Balik Pulau merangkap itu, merangkap ini... hehehe
Kalau hangpa minat NGO, usahawan bagai... kontek dia!




Enjoy nampakkk...



En. Rahim, orang kuat TM kat kementerian (kanan) &
Dato' Wan org kuat TM Negeri Pahang (kiri)
Sporting giler!



Inilah dia fiber optik yang tertanam dalam dasar laut.
Yang selama ini 'membekalkan' talian internet kepada kita-kita semua.
Sekali putus, 1 juta USD nak repair!
Sebab itu TM kata : Kalau bukan streamyx, tak cukup baguslah!
Tapi... tapi.... tapi.... i reserved my comments! hehehe...



Perbandingan saiz kabel dasar laut tu dgn botol air mineral kecik.



Perut sudah muncit mkn nasik dagang... jom balik!



Kenderaan khas yang Makcik dan Ezey naiki masa nak datang tadi
dah kena ambush dengan Puan Zalia pulokk...
hancurlah harapan kami nk feeling-feeling Puan Sri lagi sekali... 


1 Scribbles:

Elyn said...

owhh baru aku tau rupe fiber iptik yg tanam dlm laut tu ha!!!