Pages

Powered By Blogger

Friday, September 26, 2008

TAG lagi

Sebelum saya balik bercuti esok, sempat jugak si Oli ni bagi homework kat saya. Oleh sebab tema TAG tersebut pasal raya..maka saya jawablah! Hehehe...

*** Berapa pasang baju raya tahun nie & color apa...
Ohh...banyak. Betul ni...tak tipu. Rasanya hampir 10 helai (dah lupa sbb byk sgt) Walaupon bukan semuanya nk dipakai untuk raya, tapi saya buat banyaaaak sgt baju kurung. Sebabnya..saya dah 2 tahun tak buat baju kurung. Kalau ada pon, saya beli dah siap. Sebabnya..saya berharap badan gedempol ni akan surut...so, kalau beli @ buat baju kurung byk2..nnt kalau saya 'kurus' balik...rugilah baju2 tu kan. Tapi nampaknya...harapan hanya tinggal angan-angan kosong. Kurusnya tidak..lagi menembun ada! Mak saya jahitkan semua baju-baju tu (kalau hantar kat tailor...mampuih la nk bayar! Hahaha..). Saya kan keje gomen...tak leh pakai seluar...baju kurung je boleh...sbb tu kena buat byk baju kurung.

*** Makanan raya tradisional kesukaan...
Jangan tanya saya tentang makanan.... saya ni suka makan! (malu nyer...) tradisional ker..moden ker...semua saya belasah! Tapi kalau time raya...semestinya Tapai Pulut hasil air tgn mak saya yg paling saya suka.

*** Biskut raya kegemaran
Eiiii...soklan tentang makanan lagi... Saya suka biskut semperit yg mak saya buat. Dan kek belang2 yg mak saya buat. Tapi, semua biskut dan kek moden saya suka... (skang anda tahu kenapa badan saya tak surut2 sampai sekarang kan?)

*** Berapa banyak duit raya yg anda dapat & spend kat bebudak...
Duit raya yg dapat?? Hurmmm...harap2 suami saya bagi saya rm500 tahun ni. Melampau tak? hahahaha (harap2 suami saya skodeng blog ni mlm ni..dan dia senyap2 masukkan angpow berisi rm500 ke dlm handbeg saya. Yahooo!) Mimpilah!

Duit raya utk budak2...saya dah tukarkan rm200 haritu. Anak2 buah dan sepupu yg rapat (sebelah family saya shj) saya bagi rm5 atau rm10. Budak2 yg tak kenal dpt sorang rm1 jer.. hihihi.

Anak2 buah sebelah Rawang, biar suami saya yg uruskan!

*** Aktiviti Malam Raya.........
Terbayang jelas di ruang mata ku (cewaahhh...putitis pulak) setiap tahun, di mlm raya...saya dan adik beradik perempuan saya sedang tukar langsir dgn penuh kemalasan! Hahaha..sbb umah saya kat kampung sgt byk tingkap. Penat betul....


Sekianlah jawapan TAG raya saya. Saya ingin panjangkan TAG ni kepada seorang blogger berasal dari Brunei yang baru saya kenali. Mama darwisy.

Silakan jawab...hehe.

.



0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker