Pages

Powered By Blogger

Wednesday, November 26, 2008

BERKOMUNIKASI DGN INTERNET?

.
Wallaweyy.... penatnya 2,3 harini mengajar... cuti sekolah dh mula. Budak2 sekolah punya peel biasalahkan, sekali sekala leh gak lepaskan temper sedas dua! hihihi

Masalahnya kalau student dewasa camana? Tua dr kita lak tu! Ya Allah.... berkerut-kerut muka I menahan temper. Kang kalau lepas, kuang ajo lak kan. Dah la suara Cikgu Rehan ni mcm halilintar membelah bumi kekdahnya. Sabor jerla.

Mahap yer kak, sayer tempek gambo akak kat sini buat tatapan kengkawan saya. Akak teruskan belajar bersungguh-sungguh yer. mungkin lama2 nnt akak boleh berkomunikasi dgn internet. hahahaha...


Muker tadak. Takut nnt laki dia dtg mengamuk kat aku lak kang! ahakss...

Dia kata,
"Cikgu, saya nk start keje 1hb 12 ni tau.
Keja saya nnt banyak berkomunikasi dgn internet."

Dengar mcm gempakkan. Maaf cakaplah kan..menaip pon mcm ayam patuk padi, ada hati nk skip2 syllabus. Baru dtg 2 minggu, harini dah request nk belajo internet.

Saya tanya,
"Akak nk komunikasi apa dgn internet? Komunikasi yg mcmana?"

Dia jawab,
"Saya tatau la mcmana cikgu. Yg saya tau saya nnt kena berkomunikasi dgn internet."

Bak kata assistant saya : Ha... becakaplah kau dgn internet tu ha....

Kuang..kuang...kuang.....

Kering tekak haku ngajo bukak email, browse internet segala.... 18 kali dok ulang mender yg sama, tak paham2 gak nih. Lepas tu mintak plak nk suh ajar EXCEL.

Katanya,
"Kalau nanti saya nk buat laporan yg mcm ni...(sambil tunjuk jadual2 segala..) boleh tak cikgu ajar saya yg ni pulak"

Tak leh jadi nih. Last2 sayer bagi jugak sedas,

"Kak, akak tak leh nk skip2 mcm ni tau kak. Saya tgok akak buat WORDS pon blur. tadi saya ajar internet pon akak tak buleh buat, skang akak nk lompat masuk jadual, Excel apa segala pulak..."

"Ha..kalau mcm tu takpalah, saya ikut cikgulah noo..."

Tau takper!

.

0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker