Pages

Wednesday, November 5, 2008

Mengata Anak Orang


Orang tua-tua kata, masa mengandung jangan suka marah2 anak org yg nakal. Nanti anak kita yg dlm perut jadi nakal mcm tu.

Sapa percaya?

Saya tak nak percaya. Tapi...,

Masa Saya mengandung, sampailah sekarang, Saya sangat-sangat menyampah dengan anak-anak buah suami Saya (pengakuan berani!)

Dalam ramai-ramai tu, ada sorang dua boboy yg sangat buas - yg paling Saya menyampah.

Tapi kebencian tu Saya tak pernah luahkan dengan kata-kata. Saya pendam dan kadang2 mengomel dlm hati jer (Haku kan cukup terrer bab memendam rasa nih!)

Mak Mentua Saya mcm tau2 jer haku menyampah kat cousin Mencah yg buas tu. Dia kata : Ni mesti mama kamu dulu asik marah Abg Ijoi kamu... sebab tu kamu sekarang lagi buas dari dia.

I diam ajer. Kose nk menjawab.




0 Scribbles: