Pages

Sunday, November 2, 2008

'Monster' in law

Sapa penah tgok filem 'Monster in law'? J. Lo belakon. I curik tajuk jer... entry ni takde la sejibik sejibon sama mcm citer tu. Tp ada la kena sesikit kut. Heh!

Bayangkan...anda keletihan mind, body & soul sbb sakan berkursus 3 hari. Sampai umah di tengahari rembang (panas ya Allah cuaca skang nikan). Dlm paler otak sepanjang jalan takde pikir lain selain nk rest dan menguliut anak.

Sampai umah, park keta, seret beg. Dari jauh anda dh nampak 'bala tentera' yg bukan main ramai kt dlm rumah. Suara anak anda pon kedengaran sayup2 jek dek kerana tenggelam dgn suara hiruk pikuk bala tentera nih!

Makanya, mood I yg memang dah tinggal separuh tu, terus merudum tinggal suku. Masuk jer dlm umah, yang suku tu pon melayang habis kering kontang.

Sampai bila ekk nk mengadap situasi yg menserabutkan paler otak nih agaknya. Saban weekend, umah no 137 Lorong Sentosa 3 ni mesti sendat, padat, melekat! 5 hari mengadap keje kat PID, weekend plak mengadap depa-depa nih.

Makanya, mulalah pitching suara haku nak naik selalu. Dengan bunyi PS2 berdentum dentam, bunyi TV memekak tak hengat, suara ipar duai yg becakap mcm tgh berdebat dlm mahkamah, suara bala tentera yg tak abih2 kejap melalak, kejap menjerit, kejap bergaduh...

Sudahnya, terpamerla impressi wajah I yg umpama Mak tiri bawang merah!

Mereka semua tak salah. Kan ini umah mak/ nenek/ atuk dorang. Lantaklah dorang nk bertongkang pecah bagai kat umah ni. Yang I nk sentap, masam2 muka apehal?

Kan?

Inilah dia dilema seorang bini yang saban hari memendam rasa sambil menunggu umah flet dia siap. Bukan tak boleh menyewa kat lain dulu sementara nunggu umah flet tu siap...karang..

Iskk..malas lah I nk taip panjang2 lagi... bak kata Abg Bil : Lu pikir la sendiri!


.

0 Scribbles: