Pages

Powered By Blogger

Saturday, November 15, 2008

THE WEEKEND

Penat belum hilang sepenuhnya. Tapi kepala rasa ringan dan lega. The jamuan has ended - surprisingly, it was above expectations! Despite the last minuteness, everything runs smoothly. And the crowd was walla! Hat tu yg saya paling risau, buat makan2 tapi takde org. Alhamdulillah.

Enuff with that. No photos of the event will be uploaded here - in this little blog of Mencah's. It will be published here and here. I am managing 2 other blogs and a website yer kawan-kawan. Kiasu tak aku?

Balik jer dari ofis, I have to surrender myself to this little princess. Layan rengek2 manja dia. In someways, I enjoyed this moment coz I got chances to hold her, hug her, kiss her, carry her...

Kalau dia tak demam, sihat walafiat...jgn harap nk duduk atas riba walau seminit dua. Nak peluk2, nk kiss2 lagilah dia tak hingin. I told you, this little princess kalau tak demam very the sporting and indipendent kan? Kalau dah demam, dia menyerah jerla....

The 3 of us was watching TV. Lepas 10 minit si budak demam mula merengek serba tak kena, gosok2 mata. Sleepy la tu. I put her in buai, enjut dlm 5 minit - terus belayar.



Nilah bahana kalau Babah dia yg jaga anak. Dah mcm pesen punjabi jadinya. Pakai gown dgn tracksuit. Kata dia, budak tu asik nk menggaru, tu yg abg bagi pakai suar panjang. Agaknya nk cari T-shirt dah tak menyempat kot. Hihihi... anyway, I really appreciate your kindness for taking care of our little sweetheart bang. Sayer kan membizi jer mingguni...


While she sleeps, saya bergegas ke dapo membasuh dan merebus botol2 susu dia yg berderet atas sinki. I have to admit, I am very the cerewet when it comes to kebersihan of my baby's stuff. Especially kebersihan botol susu dia. Paling tak suka tengok kesan2 putih (susu) melekat kat puting dan botol berbau masam. Kerana saya sedar tahap kecerewetan saya, makanya saya tak bagi nenek onah bersusah payah membasuh botol Aisyah. Sebabnya, kalau saya tau dia basuhkan botol Aisyah, saya akan basuh semua. Kan membazir air kan. Saya tak salahkan dia kalau dia basuh tak bersih..org tua kan. Mana nk larat nk menyental botol susu lagi, nk melayan Aisyah yg melasak lagi, memasak, membasuh bla..bla..bla..



I dont have sterilizer. Dah berapa kali nyaris nk beli. Tapi mandangkan saya ni dok numpang umah nak mertua, malas lah nk poyo2 sampai nk beli sterilizer bagai kan. Kang nampak mcm aku nk nunjuk2 sgt kat ipar duai kan? Makanya, saya pakai besen besau nenek onah jerlah. Masak air satu cerek, pastu siram dan rendam botol2 ni.


Masa tgh merendam botol, si budak demam dlm buai dah mula merengek. Lepas tu, tgn mama dia terpaksa 'berendam' dlm buai sampai ke lewat ptg...


.


0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker