Pages

Powered By Blogger

Friday, January 9, 2009

BLOGGER

.
Ilham nk buat entry ni saya dpt setelah bergossip celah tingkap dgn Ani aka Ibu yasmin n Danish semalam. Selalunya kami borak ramai2 dlm confy jerk. Tapi, kalau tetiba dia buzz aku personally, ha..adalah benda yg dia nk kepochi dgn haku. Hehehe...

Berbanding saya, dia lagi lama berkecimpung dalam 'kerja-kerja tak pekdah secara online' nih. Hehe..maksud saya fotopages, blog, facebook, online forum dan yg sewaktu dengannya.

Dia ni mentelaah blog aku 2,3 bulan sekali jerk. Hahaha... sbb tu aku jumpa komen dia dlm blog pon 2,3 kali jerk. Hehe. Selebihnya, dia 'komen direct' kat saya. Huh..bunyik cam ganaz!

Cop, nk selit sat. Sambil saya tulis entry ni, saya sambil ngaja 2 budak India taww. Adoiyai..baru 10 minit, terasa kering tokak den! Hurup besar, kecik, koma, perenggan pon tatau nih...apa kes. Lepasan SPM dan STPM ni.... Takpalah, demi tugas... saya sedang kontrol pernafasan takut meletup! keh keh keh...


Berbalik kpd gossip aku dgn Ibu si Yasmin ni. Dia kata (dia kata yer...bukan aku kata) ...

Aku ni selamba jer post semua citer suka, duka, susah, senang, gedik santai kisah hidup aku laki bini, anak-beranak kat blog. Ala-ala jujur gitu. Takde nk cover2. Sesetengah org pukul canang citer happy semedang. Citer beli barang mahal semedang. Pastu citer bergusti berkonflik dgn laki, mertua mertui, ipar duai, suku sakat semua abih aku bagi sedas-dua kat blog ni. Hehe... selain dari si Ibu Yasmin, korang2 yg lain2 ader terpikir camtu gak ker ekk?

Hehehe... abih, kalau dah itu jer cerita yg dok berputar di sekeliling hidup saya saban hari kan? Tak kan saya nk merekayasa cerita2 yg tak wujud plak kan?

  • Dah memang anak saya kencing malam seminggu 2 kali kan... tak kan saya nk reka cerita, anak saya tiap kali nk kencing dia angkat tgn cakap : Mama, saya nk kencing banyak ni! Cepat bawak saya pegi jamban! (Melampau giler aku bagi contoh, anak aku umo 2 tahun boleh buat ayat mcm budak UPSR!)
  • Kalau dah memang somi saya beli rumah kocik sekangkang mawas, tak kan saya nak kabo somi saya beli rumah banglo kat Bkt Antarabangsa plak kan? Kang tak pasal2 officer income tax dtg kejar laki aku yg bergaji ciput-ciputan ittew :P
  • Dah memang kerja saya mengadap internet dengan penuh kenyamanan dgn gaji pegawai kontrek yg tak seberapa kan, makanya kisah beli-belah saya pon ala2 buruh kontrek jugek la! *LOL*
  • Kalau memang saya ada konflik dgn somi kan... sekali-sekala saya kena ngomel gak kat blog ni. (Jgn tatau, memalam laki i skodeng blog ni... hehe, kalau nasib baik dia baca posting komplen i tu.... baru dia tau apa yg i rasa *LOL*) Kalau tak, org ingat idup saya asik bahagia semedang. Tak pon perang semedang. Padehal, mcm org lain jugaklah... ada masa yg up and down. Dah namanya jurnal harian kan... haruslah potray kan serba sedikit suka-duka hidup kan...
  • Pastu kan, kengkadang saya gatai tgn gak buat entry dlm bahasa Amerika kan? Padehal grammar terbalik kongkang! Hihihi.. kenapa? Sebabnya, saya ni kan pekerja kontrek kat area ulu banat hulu selangor ni kan. Bila kalanya pon saya nk polish saya punya english yang ngok-ngek ni ha... orang keliling semuanya cakap melayu tak pon ckp minang! orang lain yg keje kat opis, yg bosnya cina...yg colleague cina, ada jugak korang ckp amerika dgn depa kan. Tak pon koman2 korang ader jugak tulis surat ker..memo ker..dlm bahasa amerika kan? Jadi, blog nilah tempatnya saya merepek meraban dalam bahasa Amerika. Pedulik hapa grammar aku hancur lebur! Bak kata Zalia (zalia lagi..) Hada aku kisah? Ingat yer ibu-ibu sekalian, anak-anak kita sekarang kat sekolah kemain mencabar taww. Semua dalam Bahasa Amerika. Sikit hari lagi, silap-silap tinggal subjek BM dgn Senaman jer dlm Bahasa Melayu. Yang lain-lain silap2 sumer di hinglish kan! Makanya, saya sedang mempersiapkan diri dari sekarang demi membolehkan saya berkomunikasi dgn anak-anak saya di masa depan. Boleh gitu? Layannn....
Semalam saya cek jumlah visitor, ada 92 unique visitor kat blog mencahni. Rasa cam ramai la plak... sebelum ni saya mmg tak hambik kisah sgt berapa ramai org yg dtg melawat blog ni. Ada org baca ker..takde org baca ker...hada aku kisah? (pinjam ayat Zel lagi) Sebab, apa yg saya tulis adalah untuk mengisi masa saya yang sangaaaaatttt lapang di opis dan di rumah! Hahaha...

Yang dah biasa skodeng blog ni mungkin dah paham dah dgn posting2 selamba (dan kadang-kadang pedas) saya di sini kan. Bagi yang baru-baru singgah tu, saya harap anda senang membaca coretan hidup 'biasa-biasa' saya. Yang baik, dipersilakan buat amalan (dapat gak pahala kan) yang keji sila buat sempadan (pon dpt pahala kot..kekeke)

Saya adalah manusia biasa, yang hidup secara biasa, kawin dengan lelaki biasa, dapat anak yang lebih 'buas' daripada biasa, ada masa agak 'kaya' (ujung tahun kan dpt bonus marr...) dan kebanyakan masa-masa yang lain adalah 'kayap!' *LOL*

Layannnn....


Happy Weekend olls!

Nota : Ani, i suker taww borak dgn u. Sementara u jadi desperate oswife meh la kita bergossip lagikk.. :P






0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker