Pages

Powered By Blogger

Thursday, January 8, 2009

MENJAHIT PULAK DAH.....

.
Minat menjahit memang hidup subur dlm jiwa, raga, bakul belah rotan saya! Arwah Maktok dan mak saya pandai menjahit, menekat (sulaman tradisi org perak tu), menyulam, kerawang (bukan kira wang ye..) mengait, menampal etc. Dan Untie kat Klang pon memang full-time menjahit.

Saya?
Buat masa ini sekadar mewarisi darah tersebut tapi tak pernah mengasah bakat secara serius. Tapi, saya betul-betul minat. Bila nk mulakan langkah serius ekk?

Saya ada byk (eh..3,4 buah jer la..hehe) buku2 tentang jahitan dan sebeban tutorial handcraft yang saya print hasil cilokan dari internet :P. Malam2 kalau semua blog korang2 saya dah abis baca, saya akan melilau menerjah blog2 kraf dan membiarkan diri teruja melihat hasil seni jahitan org lain :P

Saya nk beli mesin jahit lah! Waras tak? Apakah model mesin jahit yang ada banyak fungsi, berkualiti TETAPI MURAH? Hahahaha... mereng ka ini pompuan? Hehehe..saya nk cari yang biasa2 shj sebenarnya... mungkin dalam lingkungan harga 1-2k. Kalau boleh buat 0% monthly instalment pon best jugak... :P

Ada student saya ni dok promote mesin jahit SINGER? boleh tahan gak reganya. Ada yg mahal, ada yg murah. OK ka brand SINGER nih?

Nanti saya cuba2 cari gmbar dan tepek sini ya...

Updated : Ini lah model yg saya rasa agak sesuai dgn kemampuan saya. Model terbaru yg super canggih sampai rm5k ++ taww!



Features
Portable sewing machine
48 Built in stitch patterns
One-step buttonhole
6 Direct selection buttons
Automatic needle threader
Twin needle function for two colour embellishments
Stitch width up to 7mm
Top drop-in buttonhole
LCD display

Price*: RM 1,495 (WM) RM 1,515 (EM)



Atau yg ini...lagi murah..hehe...

Features
Portable sewing machine
Machine head with plastic carrying case and motor
31 Stitch patterns
4-Step Button Hole
Improved 6mm stitch width

Price*: RM 1,145 (WM) RM 1,195 (EM)

source : www.singer.com.my






0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker