Pages

Powered By Blogger

Thursday, January 29, 2009

EDD



Lama tak sentuh keyboard. Nak on lappy kat umah pon tak lalu. Tapi harini, saya terpaksa gagahkan juga diri ke PID.

Cuti CNY yang panjang, saya hanya semata-mata terbaring di rumah tanpa makan dan minum yang sempurna. Makan sepiring, keluar balik sepinggan! Suami pon dah habis akal, tatau makanan yang macamana yang saya nak. Kain baju menggunung tak berbasuh. Bilik kami mcm kapal Pirates of the Carribean!

Malahan, saya tidak mampu menghadiri majlis kenduri satu-satunya teman saya di PID ini. Maafkan akak yer Ira. Semoga kalian dipanjangkan jodoh ke akhir hayat dan dimurahkan rezeki.

Syukur tak terhingga ada ibu mertua yang sungguh memahami. Dia menjaga dan memahami saya sebagaimana ibu saya sendiri. Sedaya upaya cuba menyediakan makanan yang pada hematnya mampu diterima tekak saya. Dan yang paling penting, dia membantu saya menguruskan Aisyah dengan sebaiknya. Malahan, saya yang kadang2 hilang sabar dgn karenah si kakak yang bukan main banyak peel - Nenek Onah yg byk menyabarkan saya, biasalah... dia tau mama dia tgh mcm tu...mmg budak akan menjadi-jadi manjanya. Terima kasih Mak!

Anyway, last Sunday I finally manage to go to the clinic (with hubs of cos) as I really need medication to ease my MS. The moment I stepped out from the car, terasa badan saya yg gedempol ni mcm melayang-melayang ditiup angin. Hampir2 nk terjelepuk.

Masuk jer klinik, belum masuk bilik doktor... saya terus tanya direct kat doktor yg kebetulan tgh bercakap dgn staff dia depan kaunter. Doc, I have very bad MS and I need the best medicine for this! Mcm nak pengsan dah ni doc...

Masuk jer bilik doktor tu, saya sambung lagi... This is my second actually, and it is sooo...bad. I dunno whether I'm carrying twin or triplets!

Ha kau... berdekah-dekah doktor muda tu gelak kat saya. It was so... spontaneous that makes me simply said that!

So, the routine check-up tooks place and everything seems normal. Sengsara jiwa raga saya mendengar doktor muda tu berkata... You are now exactly 6 weeks pregnant and there still longggg way to go with this MS - It will last for another couple of months. Probably until your 4th month!

Ohh tidakkk! Kalaulah boleh transfer MS ni kat suami kan bagus... Kalau tak semua, separuh pon jadilah!





So, for those who wonder... my EDD would be 24th September 2009 or... Hari Raya Ke-4!






0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker