Pages

Powered By Blogger

Sunday, January 4, 2009

SIAPA PULA YANG AKAN MEMBEBASKANNYA?

.
Dibebaskan kali pertama oleh Khalifah Uthman bin Affan,
Dibebaskan kali kedua oleh Salahuddin Al-Ayubi,

Dan sekarang, siapa pula yang akan membebaskannya?


-Semoga Allah melindungi saudara-saudara kita yang sedang dizalimi di sana-

Saya masih ingat sebijik-sebijik ayat di atas. Ayat-ayat ini terpampang di dinding papan rumah lama kami di kampung (dulunya rumah Arwah nenek di Parit Haji Wahab), bersama gambar Qiblat pertama ummat Islam - Masjidil Aqsa. Saya tak pernah tanya di mana ayah beli poster tu, ayah sekadar balut dgn plastik jernih dan di paku payung ke dinding. Rumah tu dah lebih 15 tahun kami tinggalkan dan sekarang dah mereput dimakan anai-anai (kami dah berpindah ke rumah Mak) Tapi, impak poster tersebut kepada saya sgt besar (mungkin didorong oleh minat saya yg mendalam utk membaca buku2 tentang biografi dan sejarah)

Setiap kali membaca akhbar tentang kekejaman Yahudi laknat, ayat2 tersebut akan terngiang-ngiang di telinga saya. Dan sampai saat ini, saya belum mendapat jawapan untuk soalan itu. Hari demi hari kekejaman Israel makin menjadi-jadi. Samaada kita sedar atau tidak, sedikit demi sedikit, mereka sedang melakukan penghapusan etnik yang begitu terancang demi memastikan survival mereka - kaum yang dilaknat Allah sampai hari kiamat!

Bangsa Yahudi memang tiada tempat di dunia ini. Namun, bagaimana bangsa merempat ini boleh mendabik dada melakukan kezaliman yang berterusan selama beberapa abad?

Disini ada sedikit fakta-fakta 'menarik' tentang bangsa Yahudi yang mungkin dpt membantu kita memahami bagaimana bangsa merempat ini boleh survive sampai sekarang. (Dikumpul hasil bacaan dan dengar dari mulut golongan cerdik pandai, kalau ada kesalahan fakta maklumkan kpd saya ya!)

  • Ustaz saya masa sekolah dulu pernah berkata : Org Yahudi hanya akan membeli keperluan mereka dari peniaga Yahudi walaupon terletak beratus kilometer dari rumah mereka. Mereka tidak akan sekali-kali membeli walau sebungkus garam daripada peniaga di sebelah rumah, terutama jika milik org Islam.
  • Jika ada org Yahudi yg tinggal di luar Israel meninggal dunia, sebungkus tanah yang diambil dari Jerusalem akan ditabur tatkala mayat dikambus. Ia lambang kesucian mereka. Kerana itu, org Yahudi merasakan mereka perlu mempertahankan negara mereka walaubagaimana cara sekalipun!
  • Tidak seperti kaum2 lain, jika ada kematian dikalangan bangsa Yahudi, upacara menanam mayat akan dilakukan di waktu malam dan dilakukan dengan sunyi senyap dan rahsia - mereka tidak mahu musuh-musuh mereka (org islam terutamanya) tahu bahawa ada org mereka yg dah mati. Seolah-olah tidak mahu mereka dianggap lemah kerana telah kehilangan seorang rakyat!
  • Bagi mereka, hanya bangsa mereka yang mulia dan layak memerintah dunia ini. Bangsa-bangsa lain adalah ibarat binatang tunggangan kepada bangsa Yahudi. Kerana itu, kekejaman dan manipulasi ekonomi ke atas bangsa selain Yahudi adalah sah!
  • Pernah terbaca (lupa sumbernya) setiap peniaga Yahudi terutama yang berada di negara kaya seperti US dan UK, akan memperuntukkan sejumlah besar hasil keuntungan perniagaan mereka sbg dana untuk membantu 'perjuangan' memperbesarkan jajahan takluk bangsa yahudi di Palestine. Maka tidak hairanlah, selain drp dinaungi Amerika, mereka punya banyak dana untuk memperluaskan penaklukan ke atas bumi Palestin!


Berjuta wajah, satu aqidah!


Saya berharap orang-orang Arab dapat bangkit segera dari kelalaian dan bersatu untuk membebaskan bumi bekas Qiblat pertama umat Islam ini.


Baca riwayat hidup Khalifah Uthman bin Affan di sini
Baca biografi ringkas Salahuddin Al-Ayubi di sini
Baca tentang kronolgi perluasan kuasa org Yahudi di Plestin di sini
Kenali bangsa yahudi di sini





0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker