Pages

Friday, February 20, 2009

AYAH PIN

.
Sasaran kutipan filem Upin dan Ipin adalah 10 juta kan??

Mai nk habaq mai... mula2 saya rasa cam mostahil dan tak masuk akal nk kompol 10 juta utk filem budak2. Tapi semalam saya kompom depa boleh collect 10 juta!

Sebabnya, suami saya yang sungguh mihtali aka bapak si Mencah telah book 16 keping tiket (dan mungkin akan tambah lagi!) Upin dan Ipin di TGV Jusco Kepong - untuk tontotan hari Sabtu ini, jam 11 pagi. Maka saya terpaksa bagi gelaran Ayah Pin kat suami mithali saya itu. Huhuhu.

Itu baru sorang Ayah Pin, saya percaya ada ramai lagi Ayah Pin dan Emak Pin diluar sana yang sungguh teruja melampau2 (melebihi anak-anak kecik mereka sendiri) untuk menonton filem animasi 3D Malaysia yg pertama itu kan? Kalau ada 100 Ayah Pin dan Emak Pin yang memborong tiket utk satu batallion mcm suami saya tu... maunya tak dapat collection 10 juta kan?

Wahai orang-orang Kepong, kalau esok pepagi korang nampak ada 2,3 buah keta buruk dok tersengguk-sengguk beratur nk masuk Jusco Kepong tu...silalah tekan butang horn kuat-kuat ya! Mungkin itu adalah batallion si Mencah dan sepupu2 nya (bersama Ayah dan Emak Pin memasing2) yang nk memecahkan TGV.

Saya tidak ada apa2 perasaan langsung terhadap filem kartun ni. Saya bukan peminat filem Malaysia (yerr..saya memang tidak patriotik!) Dan esok (kalau jadi tengok) adalah kali pertama kami bawak Aisyah masuk panggung. Dan saya amat tidak gemar keluar beramai-ramai mcm rombongan Cik Kiah - kalau nk berkelah lainlah cerita. Suami kata, esok kita gathering family Rawang! Alahai.... macamlah selamani tak pernah gathering! Saban minggu semua sepupu sepapat Aisyah berlonggok kat umah nenek onah nun... itu pon saya dah kerimasan yg amat. Dan kali ini... 15 org cucu bersama mak bapak memasing akan bikin havoc di panggung wayang pula! Kita tengoklah nanti siapa yang kena ya!


p/s : Saya bukan Emak Pin!






0 Scribbles: