Pages

Powered By Blogger

Tuesday, February 24, 2009

MILK


.
Untuk kesekian kali, Babah Mencah dok remind..bila nk start minum susu? Maybe hes' aware - all this while im not taking any nutritious food. Dah lama tak mkn sayur. Fruits also. Kurma dan kismis yang dia beli sebeban haritu pon luak 2,3 ketul jer. Betul2 takde napsu nk mkn.

Selepas beberapa kali didesak, saya mengalah. But strictly i want chocolate flavor. Fair enough - asalkan minum. Hehe.


He bought me Anmum Materna (choc flavor of cos!) instead of Enfamama. Dah dekat 3,4 hari kotak susu tu saya tak usik. This morning dia tanya lagi. So, pagi tadi saya pon dengan sungguh berat hati membancuh secawan susu Anmum Materna coklat! Rasanya tak jauh beza dgn Enfamama Coklat. But, i think Anmum lebih lazat!

This reminded me to my beloved ex-colleague at Mead Johnson-Kelly (during one of the million taste test that we did). Anmum has completely beat Enfamama in term of taste! Well Kelly, I must say...its true!



Aisyah is always referred as Enfa Baby (by her parents) as she's been nourished with Enfa products since in my womb. Semuanya sebab Makcik Rehan dilimpahi dengan susu ketika bekerja di Mead Johnson. Kalau tidak.... adoyaii... kopaklah mak pak ko nak!

For this 2nd baby (InsyaAllah) saya sudah berazam sepenuh hati untuk memberi susu ibu secara eksklusif. Sangat2 berazam. Sebetulnya, masa Aisyah dulupun saya memang berazam nk BF to the max. Tetapi dek kerana suasana yang tak mengizinkan, kondisi persekitaran (dok umah mertua - anda bayangkan sendiri), cetek ilmu penyusuan, tak kuat keazaman dan faktor paling utama - Enfalac A+ yang berharga bukan main mahal di pasaran saya dapat percuma berpuluh-puluh tin! Saya bertahan memerah susu di office utk 2 hari sahaja! Oh..malunya pada diri sendiri.

Semoga our second baby tidak akan menjadi 'anak susu lembu' lagi seperti kakaknya..hehehe...

Nota kaki : This entry has no intention to 'downgrade' other milk brand.







0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker