Pages

Powered By Blogger

Monday, April 20, 2009

RM215

.
Banyak tulah saya habis duit kat Pureen semalam! Alamakkk..mampuih la kalau laki aku tau. Aku tak ckp kat dia pon habis sebanyak tu (sbb dia tak tanya marrr...)

Kalau fikir secara rasional, takde apa yg best pon kat Pureen semalam. Tapi disebabkan pembawakan budak (wakakaakka...alasan paling konkrit utk seorang mak buyung!) acik rehan ko membeli mcm nk beranak kembar 3 okeh!

Banyak betui aku beli botol susu. Laki aku tanya, apa motip beli botol susu byk2 nih? Nak suh Mencah isap botol sampai tadika ka? Eeeeiiii... motipnya adalah murah hokkay. Nanti yang dlm perut ni kuar nk isap botol jugak hokkay. Nanti senang nk strorage EBM. Tolong cover sikit kalau nk gelakkan acik rehan ko nih okay... yess...i know, zaman mencah dulu kopek saya keghinnn..yer saya tau. Tapi kalini saya harap kopek saya tak keghinn dah!

Baju bajan saya dpt 4 helai sahaja. Satu nak bagi sepupu Aisyah, si Syahmie. Satu Aisyah punya. 2 lagi 'adik' dia punya. Pastukan... sama mcm zaman Mencah haritu gak...saya sopping berpandukan 'baby boy' - no pink at all. Jalan selamat sbb lom tau gender baby dlm perut. At least kalau kuar girl lagi pon, tak la byk persoalan sgt bila org tgok baby girl wear blue rather than baby boy wear pink kan? Think back...ADA HAKU KESAH? Bak kata Zalia (sila terjah blog dia dan klik iklan Nuffnang dia hokay) Anak aku...aku punya sokalah nk pakaikan kaler apa pon! Hehehee... i likeee....

Patutnya nk pegi hari sabtu. Tapi, elok jer sampai depan pusat matrix UIA tu kannn...jalan jem punyalah hazabbb. Tersangkut kat situ saja dekat sejam! Aisyah dah baper kali melalak sbb boring keta tak gerak2. Sampai haku terpaksa salin diaper dia dlm keta. Last2 Bapak Mencah yang memang ala2 paksa-rela nk pi ke warehouse sale nih, guna kuasa veto dia...TAK PAYAH PI LAH! (@*&$&$(#(@ !!! ---> maki hamun ala2 manja sikit..hehe) Lantas kami berdesup ke 1 Utama. Layan Mc D, beli buku keras yang besau utk Aisyah dan kemudian berdesup balik.

Esok pepagi buta (yakni semlm) selepas i baca review pasal Pureen sale ni kat sns, lantas saya pon terkinja-kinja nk pi lagi sekali. Oleh sebab Babah Mencah dah pitam sbb tngok bola sampai subuh, dia memang bolayan la bila saya kejut dia pagi2 ajak pi PJ lagi sekali. Nasib baik adik saya ada! Dialah yg jadi mangsa kakak dia lagi sekali. Hehehe...

Apa lagi yg saya beli?

Botol dan puting dengan begitu banyak sekali (termasuk yg BPA free yg saya baru tau hanya murah 90 sen berbanding kat BB Kimwah ---> ni Zalia yg kata), Diaper dry 5 utk Aisyah ---> Pon murah 3,4 hinggit jer banding rega pasaran, stretch mark essence utk kulit saya yang merekah dan menggatal dgn teruk sekali, baju bebudak, mittens & booties sets, bottle liquid cleanser dan beberapa lagi brg tak relevan yg lain!

Layan gambar bunian ekk. Kamera saya nan ado-sedang dilenjan oleh adik saya. Snap pakai henpon cabuk ajolah.

Kesimpulan acik pasal sale nih : Tido lagi baikkk....hehe.



rm 5 sepasang (mahal kan? kat Hytex boleh dpt singgit atau 2 hinggit jerk!)
Ponnn...aku beliiii jugak!




Botol and teats yang sebeban.



Kasut newborn. Tinggal sebelah. Sebelah lagi Mencah dh hilangkan kat celah2 kusi agaknya. Dia tolong rasmi hokkay. Huhuhu....




Hok belang2 tu nk kasi anak buah. Hok biru tu lawa sikit, aku ambik. Hehehe.





Yg biru petak2 ni cot stacker. Kakak ipar aku suh amik, senang nk sumbat2 brg baby. Padehal akuni, baby cot pon takde. Belasahhh..... Yang plestik sebelah dia tu sebeban hand towel. Jgn tanya apa motip aku beli...tadak motip!

Dispo and liquid cleanser malas nk snap gambo. Dah simpan dlm setor kat bawah.


Happy Monday olls!


0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker