Pages

Monday, April 20, 2009

SANGAT PANAS!


.
Sambil menaip entry ni, peluh sedang membuak-buak (boleh ker word ni?) keluar di seluruh liang roma saya, sedangkan saya duduk betul2 dibawah ekon dan betul2 dibelakang saya ada sebuah kipas berdiri yang ditalakan tepat2 kat belakang saya. Di PID saya nih, ekonnya terrrsgt hazab keadaannya - yang tak mampu bekerja di musim panas. Kalau cuaca tak panas, boleh tahanla jugak sejuknya.

Balik rumah nanti lagi sekali saya menggeletis kepanasan. Mulalah satu badan naik gatal2 dan merenyam. Mulalah saya menggaru mcm kera kena belacan. Ani si ibu yasmin mesti paham sgt dgn situasi ini. Kan ani kan? kan? kan?

Sat lagi pukul 5 nak balik keja..lagi sekali saya menggaruk-garuk sambil drive kereta. Badan berpeluh-peluh menyebabkan satu badan gatal merenyam.

Cuaca 4-5 harini sgt panas. Sangat2 panas! Utk ibu boyot mcm saya nih...cuaca ni memang dugaan yg sangat besar. Kalau suami saya (atau kawan2 suami saya) baca entry ni, tolong bagitau kat suami saya...perkara yang saya paling inginkan buat masa ini adalah sebuah ekon. Ekon cabuk cap ayam, cap itik pon takpa. Ekon kecik yg dah sedikit hazab pon tak apa. Janji dpt mengurangkan kepanasan di rumah terutama di waktu mlm. Kalau TV skrin leper 32 inchi boleh beli...tak kan ekon kecik berharga 7-8 ratus tak boleh belikan?

Kenapa tak beli sendiri? Kalau 'itu' rumah saya atau rumah mak bapak saya....dari 3 tahun lepas saya dah beli hokkay.

Anniversary yg ke-3 tak lama lagi. Saya rela tak dpt hadiah apa2 (mcm lah tahun2 sebelum ni saya ada dapat apa-apa...hehehe) asalkan dapat sebuah ekon cabuk. Tak kesian ker tengok saya tido atas lantai tiap2 mlm. Bangun pagi dgn sakit pinggang, sakit montot, sakit kepala, sakit segala...

Kesimpulannya : Ini baru panas dunia...panas neraka mcmana? Astagfirullah.....
Cewah, tazkirah plak dah Makcik Rehan weeeiii...




0 Scribbles: