Pages

Powered By Blogger

Monday, May 25, 2009

AKHIRNYA, MY KITCHEN CABINET IS DONE

.
Disclaimer : This entry has NO INTENTION to show-off [anyway, mendernya pon tersangatlah hazab nk di show-off kan!] This is just a piece of unforgettable moments for Makcik Rehan who had longed for so very long time to move into her very own house. Layannn....


Wyra, siang tadi takde update sessi petang - haku membizi bodi menengok depa pasang KC kat Tmn Bayu. Lupa sekejap kat target 16k. Kekekeke....

Dan Erleyna [lupa nk congrats on your newborn; congrats ya!] inilah dia KC haku yg tak seberapa yg ko nk nengok sgt tu.

Sebelum apa2, mcm biasa.... haruslah mem besar enterprem dulu kan?



Itu adalah aku aka MR aka Mama Mencah setelah dipaksa oleh Pakcik Sepol utk 'posing peace' di tengah2 kesemakan habuk papan segala. Kata dia, cepat ambik gambar WIP. Malu aku kat indon-indon tu taww [malu tapi mahu gittew!] Psssttt... tudung indon yg aku pakai tu baru beli semalam kat pasar mlm. Seploh hengget sajork. I like, senang main sarung jerk.




Tgh pasang cooker hood. Yerrr... mmg huduh nampak aluminium foil kat tgh2 alang lagutu. Tengoklah kalau ada bajet, aku suh Pakcik Sepol buat kotak nk cover 'naga' silver yang melingkar kat atas tu. Anyway, mak tak kisah! Bak kata Atuk Acan, nampak 'naga' camtu baru 'standard'. Baru org tau set dapo hang mahai. Adehhh.... perli ker ni Bah...




Otai Rawang - Atuk Acan sedang mengomel.




Done. Part sinki. Sok lusa baru nk pikir pasang kepala paip and so on.





Zoom part sinki. Dua tiga kali laki aku suh aku test berdiri kat situ [konon-konon try basuh pinggan, try bukak rak atas] nak tengok, bini bantut dia ni sampai ker nk bukak2 cabinet segala. Ewwww... zolim...zolim...




Done. Part hob and hood.




Again, the tired-but-satisfied Makcik Rehan!


Sebelum korang tanya, mai aku nk jawab siap-siap soalan2 lazim yg aku jangka akan ditanya.

  • Tiles penuh dari lantai sampai ke dinding kat dapur ku itu adalah bukan aku yang pasang. Memang siap-siap developer buat lagutu.
  • Begitu juga tiles yg ada munger-munger yang bertindak seolah-olah border tu. Memang dah ada kat situ. Sesungguhnya aku adalah tak kosa [dan tak berduit] nk buat semua2 itu.
  • Material kaler putih [badan KC] adalah jenis hardboard - bukan solid wood.
  • Material daun pintu [yg kaler walnut tu] adalah solid nyatuh.
  • Harga keseluruhan KC, aku dh penah kabo dulu. Sekadar untuk berkongsi aku tak kisah nk bagitau sekali lagi [sbb aku tau, korang mesti malas nk selak previous entry kan?] - RM3763 tak termasuk hob dan hood, sinki dan sedikit minor wiring [aku suh indon tu tambah satu lagi fius plug]
  • KC aku adalah L-shape dgn kepanjangan 8' dan 5'
  • Hob dan hood aku adalah cap Tellini. Ni pon aku main belasah jer beli. Aku tak kisah cap apa asalkan jgn ELBA. Tatau kenapa, aku sangat 'tak sebulu' dgn brand ELBA sebab dah 2 kali aku kantoi beli iron cap ELBA yg sgt hampeh. Terbakar siot! Harga satu set adalah RM1688 - percuma si 'naga silver' dan wall cap [topi nk tutup kepala naga]
  • KC aku tu hanyalah body semata-mata. Tiada sekelumit aksesori tambahan pon yg aku pasang. Stainless steel rack apa jadah semua aku tak beli hapah pon lagi. Sesungguhnya kami laki-bini dah pokai! [icon menangis air mata darah]
  • Table top yg aku guna juga material yg sama dgn body- hard board. Untuk ketahanan, at the edge of the table top di cover dgn sejenis aluminium dan di sealed dgn arcylic sealer. Kita tengoklah sejauh mana ketahanannya.
  • Last but not least, aku buat KC ni dgn Formula Kitchen kat Subang. Sapa nk contact number Vincent, bitau aku ekk. Malasnya haku nk kelebek mencari no phone dia memalam buta nih [entry ni ditaip di mlm hari okeh]

So kawan-kawan, semoga kisah KC Makcik Rehan ni boleh menjadi iktibar dan bahan rujukan utk korang-korang yang bakal atau sedang berkira-kira nk memasang KC. As i always said, sharing is caring.

Ira, aku tunggu gambar2 KC ko yang merembes plak! Hehehe...


1 Scribbles:

theroying said...

Salam Sukses

Please see the results of our work, there may be a fit with the needs of the father / mother.

Just info only, if the father / mother had not found a need that is here, do not hesitate to contact
us because we are ready to help meet your business needs related to our business.

If there are more detailed questions or want to get the first initial design can directly contact us via email: theroying@gmail.com or tel. in Hp 02,132,026,044.

Thank you.


Best regards,

The Production Team Rabber


http://karetkakikursiaksesorisuntufuniture.blogspot.com/



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker