Pages

Powered By Blogger

Wednesday, May 13, 2009

BOY OR GIRL?


.


Ramai yg dah mula buat edisi siasat kat MR. Dh scan ke baby dlm perut moncit tu? Ada yang email, ada yang ym, ada yg sms dan ada yg tanya direct - termasuk kawan2 suami. [sumpah, saya tak marah pon kepada sapa2 yg bertanya. I am also as eager as you olls]

Jawapannya adalah BELUM scan. Kenapa belum?

Sebab terlalu sibuk pikir pasal menda2 lain. Pasal cat umah yg blom siap, pasal kitchen cabinet yg belum dipasang, pasal grill, pasal awning, pasal railing dan langsir, pasal duit dan duit dan duit dan duit lagi...hehehe. Eh, meroyan tak abis2 pasal umah kan? Hazabnya MR ko... sakan mcm nk pindah umah banglo!

Kenapa kami laki bini sgt terkejan-kejan nk siapkan umah [mcm dh tak sabar2 sgt nk pindah kan?]

Sebab mak dan ayah saya anytime akan balik dari Sabah. Kalau boleh, kami nak mak ayah saya port kat umah saya barang sehari dua bila depa touch down KL. So, bolehla ayah saya organize buat majlis doa selamat sekali. Dan pada 19 May ni pulak, result Matrikulasi adik bongsu saya akan kuar. Kalau ada rezeki, bolehla buat majlis doa selamat dia masuk unibesiti sekali dgn majlis doa selamat rumah 'banglo' kami. Save bajet hokkay! [Berbelit-belit sikit ayat kat perenggan ni. Paham kot?]

Dan lagi, 2 June adalah ulangtahun perkahwinan kami yang ke.... ke berapa ekk? Cewah, buat2 lupa plak...yang ke-3. Alangkah best kan kawan-kawan, kalau saya dapat DERA suami mithali saya supaya memakan hasil masakan saya buat julung-julung kalinya di rumah 'banglo' kami!

Yerrr...sila ketawa berdekah-dekah!

Bayangkan muka Pakcik Sepol yang terkulat2 sebab terpaksa ngap jugak masakan bininya yang sungguh hazab itu. Berani ker tak makan? I merajuk karangggg....

So, the above things telah sedikit-sebanyak mengurangkan gejolak rasa ingin tahu saya tentang jantina bayi dlm perut moncit saya ini. Tapi, setiap hari, kami 3 beranak tak abis2 mengusap si kecik dlm perut ni dgn mcm2 panggilan. Nama untuk si kecik memang sudah tersedia - seringkas nama si kakak. Sekelip mata jer nk pilih nama - sekali lafaz, elok maknyanya dan evergreen.

Lelaki atau Perempuan, sungguh saya tak kisah. Yang penting mereka menjadi anak yang baik pekerti dan soleh/solehah [walaupon mak bapaknya tak berapa nk soleh. hihihi...]

Ramai yang bagi petua - tengok puting t*t*k Aisyah. Kalau timbul, adiknya perempuan. Kalau tenggelam, lelaki. Tengok pusat maknya [saya ler tu] kalau timbul, perempuan dan sebaliknya. Tengok bentuk perut mak nyer yang moncit - kalau bulat melebar perempuan. Kalau membusung ke depan, lelaki. Masalahnya perut MR nih, besau dan lebau sampai tak leh nk kenalpasti bentuk sebenar! Tak pakai acuan, memang azali besau. Eeeiii...gumuks!

Mak saya pulak kata, naluri si ibu pon mungkin boleh jadi petunjuk. Masa beli sarung bantal utk Aisyah dulu, saya pilih kaler merah. Bila mak tau, mak kata - anak hang pompuan!

Kali ini, tiap kali shopping brg baby saya asyik pilih warna biru dan ambik baju utk bayi lelaki. Bukan sebab naluri, tapi sebab saya dah terlampau banyak barang yang berunsur bayi perempuan yang masih boleh dipakai [dan ada juga yang belum dipakai!] - Hasil dari berbelanja secara tidak berhemah masa mengandungkan Aisyah dulu.

Ada juga yang kata, lihat reaksi bayi lain apabila didekati oleh si ibu yang hamil. Kalau jantina bayi dlm kandungan berlawanan denagn bayi yang kita dekati itu - baby tu biasanya tak menolak utk didekati. Kalau sama jantina, baby tu tak nak. Entah betul entah tidak...

Suami saya tak habis2.... ini anak lelaki ni. Sebab mama giler-giler punya PEMALAS!
Kijamnya statement u banggg....











0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker