Pages

Powered By Blogger

Thursday, May 21, 2009

TUTORIAL SESAT LAGI


.
Sungguh yer. Saya bukan pakar nk bagi tutorial IT. Tapi sebab ramai yg tanya pasal template 3 panel saya nih, makanya saya nk bagitau kat mana saya ambik template free ni.

sila ke yummylolly.com dan anda akan temui apa yang anda inginkan di sana. Sumpah! saya ambik 'rangkanya' di sana, kemudian saya godek HTML codenya sampai lebam utk tukar serba sedikit hingga jadi seperti sekarang.

Harap maaf banyak2, siap2 saya bagitau... saya memang tak boleh nk bagi tutorial pasal cara-cara menggodek HTML ala2 Makcik Rehan sebab ianya sgt berisiko. Habis lintang pukang terkangkang blog anda nanti! Sebabnya, saya memang tak qualified pasal back-end code, HTML bagai. Kaedah yg saya gunakan adalah try n error sampai lebam. Change here and there then preview without saving it. Kalau dh chantek dan puas hati, barulah SAVE.

Tapikan, nk bitau siap2 lah yer... pakai template 3 panel dan bukan yang disediakan oleh blogspot akan menyebabkan loading blog anda sedikit berat. Kalau tak percaya, cuba anda test bukak blog yg pakai standard template given by blogspot. Laju berdesup jer dia loading kan?

Contoh blog yg laju berdesup utk loading adalah blog BIMBO, blog Ira, blog Fara, blog Mak Rayyan, blog Imma PID K. Kurau dan lain-lain [banyak lagi...]

Template dan background adalah sekadar penyedap mata memandang. Yang penting tulisannya mudah dibaca dan content nya meletups [dan juga tidak bersawang. hehehe...]

So, selamat berblogging ya kawan-kawan.

Cheers!



0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker