Pages

Powered By Blogger

Thursday, May 21, 2009

BULAT-BULAT, KELABU ASAP


.
Masa tgh drive nk ke LCCT, i call my adik yang keje kat Concorde KLIA, tanya dia camana nk pi Nilai. Akuni kan selalu sesat dan menyesatkan. Dia kata, hang tuju ke Nilai 3 terus kak...hang jgn tuju Nilai, nanti hang sampai pekan Nilai. So, dari Highway PLUS tu, i jalan terus sampai exit kat Nilai dan carik Nilai 3. Jauhnya wehhh..... dari simpang ke KLIA nk ke Nilai tu aku rasa cam jauh giler. Tup-tup dah sampai Negeri Sembilan!

Kat Nilai 3, saya tuju terus kat area tgh2 tu. Yang ada bumbung tu. Kedai2 lain i ronda dari dlm kereta saja. Tak larat mak! Sungguh2 terhidrat rasanya. Panas.

Banyak giler kedai2 jual brg2 umah - perabot, carpet, cermin, hiasan kayu kayan, frame apa bagai.... betul kata Wyra. Tapi sebab aku solo kan..memang tak kuasa [plus tak berani] nk masuk semua kedai. Kang dibuatnya i pengsan kat kedai2 tu kannn... mampuih Pakistan carpet tu nk angkat aku masuk ambulan! Akuni dahla sebesar-besar umat. Kalau kecik molek mcm si Zana ni takper la jugak.

Apa nama ekk tempat yang tgh2 ada bumbung tu? Nanti tunggu duta Nilai aka Wyra bagi comment. Ha... kat situlah i rembat langsir i. Masuk 2,3 kedai... mula2 rasa mcm dah putus asa jerk sbb aku tak jumpa yang betul2 menangkap. Tup2, nampak yg ni kat satu kedai tu...



Syukurla sangat-sangat sebab hati aku tetiba dh berkenan dgn yang BULAT-BULAT, KELABU ASAP ni. Sebabnya, aku sungguh-sungguh dah tak larat nk meneruskan pencarian. Dengan selamba ala2 Joyah Sport, i ckp kat Apek tu.... saya mau yg ini. Maksud saya yg sedang bergantung ni. Ha ko.... i ambik yg display terus! Sebab measurement dia memang ngam dgn umah kecik aku.

Saya mms gambar ni kat pakcik Sepol. Dia kata okay jerk..jgn mahal2 sgt dah ler [Bang, mahal ker... murah ker... i bayar sendiri tau... ker, boleh claim balik ni bang? hehehe...]

Gedebuk-gedebak, lipat-bungkus, tambah-tolak... i ambik terus day curtain [yg kain jenis jarang tu...] untuk sliding dan tingkap. Yang i kagum tu...rupa-rupanya, kat sini depa boleh jahit terus tempahan kita. Kalau yg pesen biasa2 [takde scallop berjurai, manik bagai] dlm 1-2 jam dah siap. Sangat suka..., so i bagi terus measurement panjang-lebar semua, SIAP!

Balik gantung jer lagi.

Bila nk bayar, nampak plastic bag dia....


Lorrrrr... NAFISA rupanya! Aku masuk kedai tu tanpa mengetahui apa nama kedai tu. Kalau takat NAFISA nih, kat Tg Malim pon ada cawangan dia. Eeeiii.... Zalia Chaiyok weh... apsal ko tak racun aku pi carik kat NAFISA Tg Malim weh... takde la aku kejang-kejang perut tawaf kat Nilai 3 tu taww.

Harga? Biarlah rahsia... wakakaka....





0 Scribbles:



Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker


Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker